کد خبر: ۲۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 16

سفر بهترین بخش زندگی هر فرد و همچنین مناسب ترین راه برای استراحت و دوری از روزمرگی می باشد. اما گاهی وقت ها بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی مقصد می باشد که علت اصلی سفر ما می شود.

5 جاذبه گردشگری معروف جهان

در این قسمت می خواهیم چند تا از بهترین جاذبه های جهان را از نظر گردشگران به شما معرفی کنیم.

اکثر جاذبه های دیدنی این لیست در اروپا قرار دارند. بنابراین می توانید با تور اروپا به راحتی از آن ها دیدن کنید.

برای مشاهده تور های اروپا نورزو 99 می توانید به سایت اژانس طاهاگشت مراجعه کنید.

5 جاذبه گردشگری معروف جهان

برج ایفل، فرانسه

برح ایفل مشهور ترین جاذبه جهان در شهر عشق پاریس می باشد این سازه آهنی در سال 1889 ساخته شد که بار ها در طول تاریخ نیز اقدام به تخریب آن شده است. اما خوشبختانه این سازه هنوز سالم باقی مانده است. برج ایفل که هم اکنون محل برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های پاریس می باشد اولین جاذبه پاریس و اروپا می باشد که هر کس باید از آن دیدن کند.

در حال حاضر سالانه بیش از 250 میلیون نفر از یان سازه دیدن می کنند و حتی یکی از دلایل اصلی افراد برای خرید بلیط هواپیما و سفر به پاریس می باشد.

دسترسی به این برج از سراسر شهر پاریس بسیار اسان بوده و ساعت بازدید از ان از 9:30 صبح تا 23:45 شب می باشد.

شهر ممنوعه، پکن

5 جاذبه گردشگری معروف جهان

شهر ممنوعه در پکن مجموعه ای بزرگ از قصر های زیبا مربوط به چندین دوره امپراتوری چین می باشد که حالا به جاذبه ای فوق العاده در جهان تبدیل شده است. این مجموعه از آن جایی که محل زندگی امپراتور و خاندان سلطنتی بوده است به شهر ممنوعه شهرت پیدا کرده است چرا که هیچ کس به غیر از یان خاندان و خدمه اجازه ورود به ان را نداشتند. بازدید از کل این مجموعه در حدود یک روز زمان لازم دارد.

موزه لوور، فرانسه

5 جاذبه گردشگری معروف جهان

بزرگترین و همچنین خاص ترین موزه جهان، موزه لوور پاریس می باشد که در ان می توان اثاری از جای جای جهان مشاهده کرد. این موزه که با نام کاخ لوور نیز مشاهده می شود. سالانه میزبان میلیو ها آدم از سراسر جهان می باشد. اگر مسافر اروپا هستید حتما بازدید از این موزه را در برنامه خود داشته باشید. در این موزه بالغ بر 38 هزار اثر هنری و تاریخی وجود دارد.

کلیسا سنت باسیل، روسیه

5 جاذبه گردشگری معروف جهان

شهر مسکو مملوء از جاذبه های دیدنی و تاریخی بی نظیر می باشد. اگر بخواهیم بهترین آن ها را معرفی کنیم باید کلیسا سنت باسیل را معرفی کنیم.

این کلیسا عظیم و باشکوه در سال 1561 به دستور تزار روسیه ساخته شد. حتی گفته می شود تزار روسیه، پس از ساخت این بنا معمار یا معماران آن را کور کرده تا دیگر نتوانند بنایی به زیبایی ان بسازند.

درباره معمار این مجموعه داستان های بسیاری وجود دادر. برخی معتقد هستند که این سازه توسط دو معمار مطرح ان زمان ساخته شده، اما برخی معتقدند نام ها مطرح شده مربوط به یک نفر بوده و این کلیسا تنها توسط یک معمار طراحی شده است.

دروازه براندنبورگ، آلمان

5 جاذبه گردشگری معروف جهان

دروازه براندنبورگ برلین در منطقه پلاتس میته این شهر قرار گرفته و با اختلاف مهم ترین جاذبه دیدنی و تاریخی این کشور محسوب می شود. به گفته بازدید کنندگان این دروازه، هر کس حداقل یکبار باید این دروازه را از نزدیک ببیند.

این سازه که اولین سازه نئوکلاسیک این شهر می باشد برای پادشاه ویلهم دوم در سال 1791 ساخته شده است.

اگر به برلین سفر کردید هم در طوبل روز و هم در تاریکی شب به دیدن دروازه براندنبورگ بروید چرا که در روز بتوانید در روشنایی به خوبی از آن دیدن کنید و در شب نیز از ساختمان و نرو های آن لذت ببرید.

کولوسئوم، ایتالیا

5 جاذبه گردشگری معروف جهان

کولوسئوم تماشاخانه ای ایتالیایی در شهر رم می باشد که پس از برج ایفل مشهور ترین بنا تاریخی جهان انتخاب شده است.این تماشاخانه در ابتدا محل تماشا مبارزه های حیوانات و سپس مبازره حیوانات با انسان ها و گلادیاتور ها با یکدیگر بوده است. و به دستور امپراتور های رم ساخته و بارها گسترش و بازسازی شده است . در حال حاضر نیز بخشی از این سازه از بین رفته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار