کد خبر: ۲۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 15
با استفاده از فناوری های «میکرواستخراج» و چاپ سه بعدی، استیکی گیاهی از لوبیا و عصاره چغندر تولید شده که بافت آن شباهت بسیار زیادی به گوشت واقعی دارد.
به گزارش آی تابناک : یک شرکت تولید کننده گوشت از مواد گیاهی خبرساز شده است. شرکت Novameat از استیکی رونمایی کرده که از لوبیا، جلبک، عصاره چغندر  تهیه شده و بافت فیبری آن شباهت زیادی به گوشت واقعی دارد.

 محققان این شرکت با استفاده از فناوری پرینت ۳ بعدی  مواد جایگزین را به شکل فیبرهای نازکی بریده اند تا بافت ماهیچه ای گوشت تقلید و استیکی گیاهی با شباهت بسیار زیاد به نمونه واقعی ساخته شود.

شرکت تولید کننده اعلام کرده استیک مذکور در ۲۰۲۱ در بازارهای اسپانیا و ایتالیا عرضه می شود. با وجود آنکه محققان Novameat توانسته اند استیکی با ظاهری بسیار واقعی بسازند، اما طعم آن هنوز واقعی نیست.

البته محققان امیدوارند این محصول با استقبال خوبی روبرو شود. راز تولید این گوشت گیاهی استفاده از فناوری میکرو استخراج (micro-extrusion) است که فیبرهایی با قطر ۱۰۰ و ۵۰۰ میکرون تولید می کند.

قیمت این استیک گیاهی مانند نمونه های موجود در سوپر مارکت ۱.۵۰ دلار است اما به گفته موسس Novameat هنگامیکه فرایند تولید گسترده شود، هزینه های تولید نیز کاهش می یابد.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار