کد خبر: ۲۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 15
یک شرکت ایرانی موفق به تولید ماشین های ظرفشویی با پوشش ضد خوردگی و مقاوم شده که اکنون در بازار موجود است؛ این محصول گواهینامه نانومقیاس نیز دارد.
به گزارش آی تابناک : چندسالی می شود که ستاد توسعه فناوری نانو در راستای توسعه این فناوری به محصولات تولیدی این حوزه گواهینامه نانومقیاس اعطا می کند. محصولاتی که این گواهینامه را دارند قابل مصرف بوده و در بازار قابل تهیه هستند.

یکی از این محصولات که در بازار موجود بوده و با تحقیق و توسعه توسط شرکت ایرانی به تولید رسیده، ماشین های ظرفشویی است. ماشین ظرفشویی دارای انواع مختلفی است که نوع رومیزی یکی از مدل‌های کم حجم و مناسب برای خانواده‌های کم جمعیت آن به شمار می‌رود.

در این لوازم با استفاده از آب با فشار بالا و دمای در حدود ۴۵ تا ۷۵ درجه سانتی‌گراد ظرف‌ها شسته می‌شوند. قرص ماشین ظرفشویی به همراه آب از طریق تعدادی بازوی اسپری چرخان روی ظرف‌ها ریخته می‌شود. بعد از اتمام فرایند شست‌وشو، آب داخل ظرفشویی خارج شده و سپس آب گرم بیشتری به منظور آبکشی وارد فرایند می‌شود.

به دلیل حضور دائمی مواد شوینده و آب در فرایند شست‌‎وشو، بدنه ماشین ظرفشویی می‌بایست مقاوم به خوردگی باشد. بنابراین از پوشش‌های خاصی روی بدنه فلزی این لوازم استفاده می‌شود.

یکی از انواع این پوشش‌ها، پوشش‌های تبدیلی است. از انواع پوشش‌های تبدیلی می‌توان به پوشش‌های فسفاته، کروماته، زیرکونیومی و اندایزینگ اشاره کرد. کاربردهای اصلی این پوشش‌ها حفاظت در برابر خوردگی و به عنوان زیرلایه رنگ‌های آلی و معدنی است.

پوشش‌های تبدیلی پایه زیرکونیومی دارای مزیت‌های مهمی نسبت به فرآیندهای مرسومی چون فسفاته هستند. از آن جمله می‌توان به عدم حضور عناصر مضری چون نیکل، کروم، فسفات، عدم ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، تولید پوشش‌های فوق نازک (نانومتری) و در نتیجه مقاومت به خوردگی و چسبندگی بهتر رنگ اشاره کرد.

در این محصول از پوشش تبدیلی با ضخامت نانومتری استفاده شده است که سبب بهبود چسبندگی رنگ به زیرلایه و بهبود خواص مقاومت به خوردگی می‌شود.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار