کد خبر: ۲۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 15
ممکن است بارها برایتان پیش آمده باشد که به فروشگاه بروید و برخی قفسه‌ها اجناسی که شما می‌خواهید را تمام کرده باشند اما کارکنان فروشگاه به دلیل مشغله قادر به بررسی تمامی قفسه‌ها و پرکردن آنها نباشند.
به گزارش آی تابناک : آیا ربات‌ها در آینده جای انسان را خواهند گرفت؟ آیا بسیاری از شغل‌ها در آینده به علت حضور ربات‌ها از بین خواهند رفت؟ واقعیت این است که هر روز ربات‌های هوشمندتری ساخته می‌شوند. مطالعات متعدد پیش‌بینی کرده‌اند که بیش از نیمی از شغل‌های فعلی بشر در ٢٠ سال آینده، دیگر وجود نخواهند داشت.

اخیرا شرکت "زبرا تکنولوژیز"(Zebra Technologies) موفق به توسعه رباتی شده که می‌تواند داخل فروشگاه‌ها بچرخد و تمامی قفسه‌ها را اسکن کند و در صورت خالی بودن برخی قفسه‌ها به کارکنان آنجا اطلاع دهد.

ربات مذکور "اسمارت سایت"(SmartSight ) نام دارد و مجهز به هر دو سیستم نرم افزاری و سخت افزاری است و با استفاده از فناوری بینایی رایانه‌ای، یادگیری ماشین، اتوماسیون گردش کار و قابلیت‌های رباتیک، فروشگاه را بررسی می‌کند.

با داشتن این ربات دیگر جای نگرانی برای کارکنان فروشگاه‌ها نیست چرا که این ربات با چرخ زدن در فروشگاه به راحتی به کارکنان مکان و نوع اجناسی که در قفسه‌ها خالی شده است را از طریق رایانه تلفن همراه Zebra اطلاع می‌دهد.




منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار