کد خبر: ۲۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 15
اگرچه تا به امروز چندین و چند بار راه‌های مختلف برای جلوگیری و انصراف از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی عنوان شده است ولی با توجه به استفاده از راه‌های جدید، همچنان همه ما مزاحمان تبلیغاتی پیامکی داریم. اما این مزاحمان بیشتر در کدام شبکه‌ها تولید و فعال می‌شوند؟
به گزارش آی تابناک : اگرچه تا به امروز چندین و چند بار راه‌های مختلف برای جلوگیری و انصراف از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی عنوان شده است ولی با توجه به استفاده از راه‌های جدید، همچنان همه ما مزاحمان تبلیغاتی پیامکی داریم. اما این مزاحمان بیشتر در کدام شبکه‌ها تولید و فعال می‌شوند؟

شاید بتوان بهترین مرجع برای رسیدن به پاسخ این سوال را سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا همان رگولاتوری دانست که با دسترسی به سامانه 195 و همچنین اطلاعات سامانه #800* می‌تواند به ما بگوید کدام سرشماره‌ها بیشترین حجم از مزاحمت تبلیغاتی را برای شهروندان داشته‌اند.

در این زمینه بنابر گزارش مهر، رگولاتوری طی مطلبی در مورد فرایند احراز هویت کاربران و مشترکین توسط اپراتورها اظهار نظر کرده و در آن میزان سهم هر اپراتور از تبلیغات پیامکی را برشمرده است.

در این گزارش پیمان قره‌داغی، مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری با اشاره به اینکه تنها در نیمه اول دی ماه امسال تعداد باورنکردنی 14 هزار و 289  سیم‌کارت ارسال‌کننده پیامک تبلیغاتی مزاحم قطع شده می‌گوید:

بیشترین مزاحمان تبلیغاتی مربوط به اپراتور ایرانسل هستند. در این بازه زمانی 9،295 سیم کارت ایرانسل مسدئود شده که این آمار نشان می‌دهد روزانه حدود ۷۱۵ سیم‌کارت ایرانسل توسط سامانه‌های رگولاتوری شناسایی شده و امکان ارسال پیامک برایشان غیرفعال شده است.

در کمال تعجب، جایگاه دوم متعلق به رایتل است و بنابر گزارش رگولاتوری، سرشماره 3126 سیم‌کارت مزاحم تبلیغاتی متعلق به اپراتور سوم بوده است. این بدان معناست که هر روز به صورت میانگین 240 سیم‌کارت رایتل مزاحم شناسایی و در زمینه ارسال پیامک محدود و مسدود می‌شوند.

رتبه سوم در این آمار متعلق به مشترکین اپراتور اول تلفن همراه بوده و تعداد 1702 سیم‌کارت همراه اولی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم می‌کردند با گزارش کاربران و بررسی این سازمان شناسایی شده و امکان ارسال پیامک برای آنها مسدود شده است. این بدان معناست که به صورت متوسط روزانه 131 سیم‌کارت همراه اول به دلیل تخلف در ارسال پیامک تبلیغاتی مسدود می‌شود.

البته آمار فوق حالت کمی دارد که اگر سهم هر اپراتور از لحاظ تعداد و ضریب نفوذ در میان کل مشترکین را در نظر بگیریم باید گفت که رایتل، بدترین شرایط احراز هویت و شناسایی سیم‌کارت را داشته و با وجود سهم 4 درصدی از کل فضای ارتباطات همراه کشور، بیشترین آمار نسبی مزاحمین پیامکی را به خود اختصاص داده است.

قره‌داغی در این زمینه معتقد است که باید فرایند واگذاری سیم‌کارت با دقت بسیار بیشتری توسط اپراتورهای کشور صورت بگیرد تا بتوان از ایراد خسارت و ایجاد مزاحمت برای مشترکین جلوگیری کرد:

در گام اول اپراتورها باید هنگام واگذاری و فروش سیم‌کارت، فرایند احراز هویت را به صورت دقیق انجام دهند، آمار بالای تخلفات پیامکی نشان می‌دهد اپراتورها در این زمینه خوب عمل نکرده‌اند. در گام دوم نیز اپراتورها باید قوانینی را در سامانه‌های خود برای شناسایی و غیر فعال کردن سیم‌کارتهای متخلف تعریف کنند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار