کد خبر: ۲۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 15
هر روز در سراسر دنیا میلیون ها تصویر پزشکی در اینترنت بارگذاری می شود که شامل اطلاعات محرمانه بیماران است اما بررسی ها نشان داده حدود ۱.۱۹ میلیارد مورد از این تصاویر بدون هیچ حفاظ امنیتی در اینترنت به حال خود رها شده اند.
به گزارش آی تابناک : هر روز در سراسر دنیا میلیون ها تصویر پزشکی در اینترنت بارگذاری می شود که شامل اطلاعات محرمانه بیماران است اما بررسی ها نشان داده حدود ۱.۱۹ میلیارد مورد از این تصاویر بدون هیچ حفاظ امنیتی در اینترنت به حال خود رها شده اند.

دلیل دسترسی عمومی به این حجم سرسام آور از تصاویر استفاده صدها بیمارستان، کلینیک و مرکز تصویربرداری از سیستم های با حداقل امنیت است. تصاویر افشا شده شامل اسکن های CT، فراصوتی و اشعه ایکس می شود و تقریبا نیمی از آنها مربوط به بیماران آمریکایی یا بستری شده در این کشور است. محققان امنیتی هفته ها زمان را صرف هشدار دادن به مراکز مورد بحث کرده اند اما ظاهرا این موسسات توجه چندانی به هشدارها نکرده اند.

DICOM یکی از رایج ترین فرمت های فایل در بین موسسات پزشکی است که امکان ذخیره چندین عکس در یک فایل و به اشتراک گذاری آن با موسسات دیگر را می دهد. باز کردن این فایل به ابزار خاصی نیاز ندارد و با اپ های رایگان هم می توان آنها را مشاهده کرد.

تصویر پزشکی

تصاویر DICOM معمولا در سیستم بایگانی و تبادل PACS ذخیره می شود اما مشکل اینجاست که برخی مراکز پزشکی حتی زحمت تعیین پسورد برای سرور PACS را به خود نداده و آنها را مستقیما به اینترنت وصل کرده اند.

این سرورهای حفاظت نشده نه تنها تصویر پزشکی بیماران بلکه اطلاعات محرمانه آنها از جمله نام، تاریخ تولد، نوع بیماری و غیره را هم در اینترنت افشا می کنند. در برخی مراکز حتی شماره تامین اجتماعی بیماران به عنوان شناسه آنها در این اسناد قید شده است.

کمپانی امنیتی Greenbone Networks که از مدتی قبل مشغول پایش این سرورها بوده به بسیاری از مراکز هشدار داده که فکری برای این مشکل بکنند. ظاهرا برخی از موسسات کوچکتر راهکارهای امنیتی را در پیش گرفته اند اما مراکز بزرگتر هنوز اقدام خاصی در این راستا صورت نداده اند.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار