کد خبر: ۲۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۴ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 14
یک کمپانی بریتانیایی در زمینه توسعه فناوری های کشاورزی فعالیت دارد، سیستمی را برای پرورش خودکار گیاهان بدون نیاز به خاک توسعه داده است.
به گزارش آی تابناک : یک کمپانی بریتانیایی در زمینه توسعه فناوری های کشاورزی فعالیت دارد، سیستمی را برای پرورش خودکار گیاهان بدون نیاز به خاک توسعه داده است.

سیستم کمپانی LettUs Grow که تنها ۴ سال از تاسیس آن می گذرد، بر روش هواکشت (Aeroponic) و نرم افزاری متکی است که روی تمامی مراحل کشت نظارت دارد. هواکشت یا آیروپونیک راهکاری مناسب برای پرورش گیاهان در فضاهای سربسته و محدود است. در این روش ریشه گیاه به جای بستر خاکی در هوا یا محفظه ای مرطوب معلق بوده و مواد مغذی روی آن اسپری می شود.

هواکشت روش کاملا جدیدی نیست و در برخی از مزارع عمودی از آن استفاده می شود با این حال رویکرد LettUs Grow کارآمدتر از فرایندهای مشابه است. علاوه بر این کمپانی مذکور با توسعه یک نرم افزار بخش اعظمی از فرایند کشت را خودکار کرده است.

نرم افزار این کمپانی که Ostara نام دارد، روی تمامی مراحل کشت، تنظیم دما و نور نظارت داشته و حجم و نوع مواد مغذی گیاه را کنترل می کند. این شرکت مدعی است بازدهی محصولات در این سیستم بدون استفاده از سموم کشاورزی نسبت به دیگر مزارع عمودی تا ۷۰ درصد افزایش پیدا می کند.

Ostara با جمع آوری داده هایی جامع در مورد گیاهان از مرحله بذر یا برداشت به کشاورز اجازه تحلیل و بهبود بازدهی مزرعه هواکشت را می دهد. یکی دیگر از مزایای نرم افزار این شرکت امکان استفاده از راه دور است. این نرم افزار با مزارع مختلف از ابعاد ۲۴ متر تا چندین هکتار سازگاری دارد.

مزایای Ostara نظر سرمایه گذاران را به خود جلب کرده و کمپانی توسع دهنده تا کنون موفق به جذب ۴.۱ میلیون دلار سرمایه شده است.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار