کد خبر: ۲۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 14
با توجه به خلوص بالا و قیمت مناسب، از نانوذرات طلای ایرانی در تولید کیت‌های تشخیص طبی استفاده می‌شود.
به گزارش آی تابناک : یک شرکت ایرانی با تولید و عرضه نانوذرات طلا، بخشی از نیاز بازار داخل کشور را به این نانوذرات تامین‌ می‌کند.

ابراهیم اکبرزاده، مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه این شرکت یک شرکت دانش‌بنیان نانویی است که کار خود را از پارک فناوری پردیس آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر ۱۴ نانوماده را در لیست محصولات عرضه شده به بازار داریم که برای تمامی این محصولات به منظور گرفتن گواهی‌نانومقیاس اقدام شده و چندی پیش گواهی‌نانومقیاس برای نانوذرات طلا دریافت شد.

وی گفت: امیدوارم به زودی برای باقی محصولات نیز این گواهی‌نامه صادر شود. هرچند ما تجاری‌سازی این نانومواد را آغاز کرده و در حال حاضر فروش آن‌ها انجام می‌شود.

اکبرزاده درباره بازار نانوذرات طلا گفت: نانوذرات طلا به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند در طیف وسیعی از صنایع کاربرد دارند. پزشکی و سلامتی یکی از مهم‌ترین این کاربردها است.

وی ادامه داد: خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچ این نانوذرات موجب شده تا بتوان از آن‌ها در بخش‌های مختلف حوزه سلامت استفاده کرد. کیت‌های تشخیص پزشکی یکی از کاربردهای این نانوذرات است که ما مشتریانی از این بخش برای نانوذرات طلا داریم و در حال حاضر از نانوذرات طلای این شرکت در ساخت این کیت‌ها استفاده می‌شود. البته بخش پژوهشی و دانشگاهی نیز از آن استفاده می‌کند و مقالات متعددی با استفاده از این نانوذرات به چاپ رسیده است.



منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار