کد خبر: ۲۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 13
نمایشگاه CES امسال با ماجرا و حواشی‌های گوناگونی همراه بود؛ به رغم انتظارات بالای کاربران از این نمایشگاه، CES 2020 دستاوردهای چندانی به همراه نداشته و از این رو مورد انتقادهایی قرار گرفته است.
به گزارش آی تابناک : نمایشگاه CES امسال با ماجرا و حواشی‌های گوناگونی همراه بود؛ به رغم انتظارات بالای کاربران از این نمایشگاه، CES 2020 دستاوردهای چندانی به همراه نداشته و از این رو مورد انتقادهایی قرار گرفته است. در این مطلب به سراغ انتظاراتی از CES 2020 می‌رویم که برآورده نشده و شرکت‌هایی که کاربران را نا امید کرده‌اند. با «شهر سخت افزار» همراه باشید.

عدم معرفی پردازنده‌های نسل دهم اینتل (Comet Lake) و ادامه روند پیشین
اینتل در CES 2020 طی کنفرانس اختصاصی خود، محصولات و دستاوردهای جدید خود را رونمایی کرد؛ برجسته‌ترین آنها را می‌توان پردازنده‌های Comet Lake-H دانست که برای کلاس لپ تاپ‌های مخصوص بازی و رندرینگ معرفی شده است. پردازنده‌های Comet Lake-H در چند مدل و با حداکثر 8 هسته و 16 رشته رونمایی شده‌اند که جایگزین نسل نهم را خواهند گرفت.

Core i3-3.jpg

اما در حالی که تمام رسانه‌ها و کاربران چشم انتظار معرفی پردازنده‌های Comet Lake کلاس دسکتاپ بودند، اینتل از رونمایی آنها سرباز زده و این تراشه‌ها باز هم از ورود به بازار جا مانده‌اند. انتظار می‌رفت که Intel نسل دهم از پردازنده‌های MSDT را تا پایان سال 2019 روانه بازار کند؛ اما با تأخیر پیش آمده و نشت گسترده اطلاعات در روزهای نخست سال 2020، تصور می‌شد که این شرکت در نهایت در CES 2020 اقدام به معرفی آنها، در کنار مادربردهای سری 400 کند.

با این وجود اینتل با عدم معرفی پردازنده‌های Comet Lake، باز هم از رقیب خود عقب ماند.

جای خالی کارت گرافیک پرچمدار AMD NAVI که باز هم معرفی نشد
در حال حاضر، سریع‌ترین کارت گرافیک AMD با نام RX 5700 XT در بازار موجود است. AMD در حوزه پرچمدارن بسیار ضعیف عمل کرده و اگر به دنبال سریع‌ترین کارت‌های گرافیک جهان باشید، تنها مدل‌های NVIDIA GeForce در لیست انتخاب‌های شما قرار دارند. با توجه به اطلاعاتی که در ماه‌های پایانی سال 2019 منتشر شده بود، به نظر می‌رسید که AMD در CES 2020 اقدام به رونمایی از کارت گرافیک پرچمدار خود بکند که این مسئله هم منتفی شد.

AMD-APU-02.jpeg

این شرکت در کنفرانس خود به معرفی پردازنده‌های کلاس لپ تاپ Ryzen 4000 و کارت گرافیک RX 5600 XT پرداخته و خبری از رونمایی از کارت گرافیک پرچمدار نبود.

پلی استیشن 5 جایی در CES 2020 نداشت؛ وعده‌های سونی از سورپرایز کاربران چه بود؟
شرکت ژاپنی سونی در بیانیه‌ای که پیش از CES 2020 منتشر شده بود، وعده داده بود که در CES 2020 کاربران را سورپرایز خواهد کرد. با وجود تمام پیش‌بینی ها به منظور معرفی کنسول نسل نهمی سونی، این شرکت هیچ کنسولی را در CES 2020 رونمایی نکرده و تنها به انتشار لوگوی PS5 و چند ویژگی پلی استیشن 5 اکتفا کرده است.

Playstation-5-2.jpg

مایکروسافت Xbox X Series را در اواخر سال 2019 رونمایی کرده و به نظر می‌رسید که سونی هم از رقیب خود عقب نماند. هنوز نمی‌دانیم که دلایل عدم معرفی کنسول نسل نهمی چه بود. آیا هنوز طراحی نهایی آن به اتمام نرسیده است؟ نمی‌دانیم!

حضور ضعیف سازندگان سخت افزار
یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف در CES امسال، عملکرد ضعیف سازندگان سخت افزار بود. دستاوردهای بسیاری از سازندگان سخت افزار به مدل‌های بسیار کمی محدود بود. حتی بسیاری از این قطعات، در پاییز امسال رونمایی شده بودند. بخشی از عملکرد ضعیف سازندگان سخت افزار، به دلیل عدم معرفی پلتفرم و پردازنده‌های جدید از سوی شرکت‌های بزرگ نظیر AMD، Intel و NVIDIA بود.

Alienware-2.jpg

تنها محصولات تازه وارد در CES 2020 به کارت‌های گرافیک سری RX 5600 XT، مانیتور، لپ تاپ و تجهیزات جانبی مرتبط بودند. البته برخی جزئیات دیگر نظیر انواع کیس و خنک کننده نیز در لیست محصولات قرار می‌گیرند.





منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار