کد خبر: ۲۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۳ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 13
شاید تاکنون به ذهنتان خطور کرده باشد که به منظور انجام فعالیتی خاص، نظیر اجرای بازی های اندرویدی بر روی سیستم های خانگی، کنترل گوشی  هوشمند و یا تبلت  خود را از طریق PC در دست بگیرید. در حال حاضر برای انجام این کار ابزارهای گوناگونی وجود دارد که ما قصد داریم در این مطلب به معرفی هفت مورد از بهترین آن ها بپردازیم.
به گزارش آی تابناک : شاید تاکنون به ذهنتان خطور کرده باشد که به منظور انجام فعالیتی خاص، نظیر اجرای بازی های اندرویدی بر روی سیستم های خانگی، کنترل گوشی  هوشمند و یا تبلت  خود را از طریق PC در دست بگیرید. در حال حاضر برای انجام این کار ابزارهای گوناگونی وجود دارد که ما قصد داریم در این مطلب به معرفی هفت مورد از بهترین آن ها بپردازیم.

این روزها روش های کنترل PC از طریق دستگاه های اندرویدی نزد کاربران بسیار محبوب شده است؛ چرا که به آن ها اجازه می دهد قدرت یک سیستم خانگی را در همه شرایط در اختیار داشته باشند. اما روش هایی برای کنترل دستگاه های اندرویدی توسط سیستم های خانگی نیز وجود دارد. با استفاده از این روش ها می توانید بازی های اندرویدی محبوب خود را بر روی یک نمایشگر بزرگ به اجرا درآورید یا بدون اینکه کار خود را رها کنید به پیام های دریافتی پاسخ دهید.

بدون شک استفاده از این ابزارها می تواند به شما کمک کند که سریع تر و با تمرکز بیشتری کارهای روزانه خود را انجام دهید. به همین مقدمه کوتاه اکتفا کرده تا در زیر هفت مورد از بهترین روش ها و برنامه های موجود برای کنترل گوشی های هوشمند با استفاده از سیستم های خانگی را به شما معرفی کنیم.

1. برنامه Join

Control-android-2.png

Join یکی از محبوب ترین ابزارهای موجود برای کنترل گوشی های اندرویدی با استفاده از سیستم های PC است. اگر قصد دارید مطالعه صفحه وب سایتی که بر روی PC خود بازکرده بودید را از طریق دستگاه های اندرویدی ادامه دهید؛ این برنامه  می تواند یکی از بهترین انتخاب های موجود باشد. البته Join، قابلیت های انبوه دیگری را هم در خود جای داده است.

در اصل باید Join را به عنوان یک برنامه قابل نصب بر روی مرورگر کروم معرفی کنیم که قادر است دستگاه های اندرویدی را با سیستم های PC در وضعیت جفت یا Pair قرار دهد. برای استفاده از این برنامه باید نسخه اندرویدی از آن را هم بر روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید.

پس از انجام این کار می توانید صفحه وبی که مشغول مطالعه آن هستید را به دستگاه های اندرویدی منتقل کنید، از Clipboard برای کپی و Paste کردن متون استفاده کنید، متنی را وارد یکی از برنامه های نصب شده بر روی دستگاه های اندرویدی خود کنید، پیامک ارسال کنید، فایل های گوناگون را ارسال نمایید یا حتی از صفحه گوشی یا تبلت خود اسکرین شات بگیرید.

اگرچه برنامه Join، کنترل کامل گوشی های هوشمند را ممکن نمی کند، اما برای بسیاری از کاربردها که در بالا به بعضی از آن ها اشاره شد، بهترین گزینه موجود است. با توجه به اینکه این برنامه کوچک است و حجم کمی را اشغال می کند، از منابع سخت افزاری سیستم PC شما کمترین استفاده را دارد و سبب کندی آن نمی شود. عملکرد پایدار و بدون مشکل را هم می توان به عنوان یکی از دیگر ویژگی های مهم این برنامه معرفی کرد. Join، به گونه ای طراحی شده است که به صورت دوطرفه کار کند و به کاربران اجازه دهد حتی اطلاعات مختلف را از گوشی های خود به سیستم های خانگی منتقل نمایند.

این برنامه را می توانید از طریق این لینک بر روی مرورگر کروم خود نصب کنید. نسخه اندرویدی از این برنامه نیز از طریق این لینک  قابل دسترس است.

2. برنامه Pushbullet

Control-android-3.png

این برنامه به کاربران اجازه می دهد که چند دستگاه را با یکدیگر همگام سازی کنند تا امکان به اشتراک گذاری فایل ها و ارسال پیام میان آن ها وجود داشته باشد. Pushbullet همچنین از برنامه پیام رسان واتس اپ پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می دهد از طریق این برنامه برای یکدیگر پیام ارسال کنند. این برنامه همچنین قابلیت نمایش اعلان برای پیام های دریافتی را هم در اختیار دارد؛ اما اجازه دسترسی به تاریخچه پیام ها را فراهم نمی کند.

هر کاربر تنها قادر است با استفاده از برنامه Pushbullet حداکثر تعداد 100 پیام (چه پیامک و چه پیام واتس اپ) را برای دیگران ارسال کند. با به پایان رسیدن این محدودیت، کاربران باید حساب کاربری خود را به نسخه Pro ارتقا دهند. این کار ماهانه در حدود 4.99 دلار هزینه در پی دارد.

Pushbullet از این بابت برنامه مهمی محسوب می شود که دارای چند قابلیت اختصاصی و بدون همتا است. به عنوان مثال با استفاده از آن می توان به صورت همزمان کنترل چند دستگاه  را برعهده گرفت و میان آن ها پیام ارسال کرد. می توان گفت که Pushbullet برنامه ای عالی برای استفاده توسط مراکز اداری و شرکت ها است و اگر قصد دارید از آن تنها برای ارتباط گوشی هوشمند و سیستم PC خود استفاده کنید، گزینه های بهتر و ارزان قیمت تری نیز در این لیست وجود دارد.

نسخه های مختلف از برنامه Pushbullet را می توانید از طریق این لینک بر روی دستگاه های خود نصب کنید.

3. برنامه Scrcpy

Control-android-4.jpg

اگر به برنامه ای نیاز دارید که امکان کنترل کامل دستگا های اندرویدی توسط سیستم های خانگی را فراهم کند، مطمئناً دو پیشنهاد قبلی شما را مایوس کرده است. به این دسته از کاربران توصیه می کنیم برنامه Scrcpy را بر روی دستگاه های خود نصب کنند، به ویژه اگر از گوشی های سامسونگ استفاده می کنند.

Scrcpy یک برنامه رایگان و متن باز است که برای استفاده از آن نیازی به Root کردن دستگاه خود ندارید. این برنامه قادر است خروجی نمایشگر گوشی های هوشمند را بر روی صفحه نمایش PC شما به نمایش درآورد و از طریق ارتباط USB یا WiFi، امکان کنترل کامل آن را فراهم کند. عملکرد برنامه Scrcpy واقعاً سریع است و قابلیت های گوناگونی را هم در اختیار کاربران خود می گذارد.

شاید بتوان تنها ایراد این برنامه را رابط کاربری نه چندان قدرتمند آن دانست که کمی کار با آن را سخت می کند. طراحان این نرم افزار توصیه می کنند که کاربران حرفه ای بنا به سلیقه خود در رابط کاربری آن تغییر ایجاد کنند؛ اما در حال حاضر نسخه های آماده ای از این نرم افزار قابل یافت است که به یک رابط کاربری سفارشی مجهز هستند و به سادگی دسترسی به قابلیت های مهم این برنامه را ممکن می کنند.

نسخه های مختلف از این برنامه را می توانید از طریق این لینک دانلود کنید.

4. برنامه Vysor

Control-android-5.jpg

اگر به هر دلیلی به استفاده از برنامه Scrcpy علاقه ای ندارید، می توانید به عنوان جایگزین از برنامه Vysor استفاده کنید. این برنامه نیز قادر است با کمک مرورگر کروم، خروجی نمایشگر گوشی های هوشمند را بر روی سیستم های PC به نمایش درآورد. Vysor عملکردی سریع و پایدار دارد و کاربران می توانند آن را به گونه ای تنظیم کنند که بهترین عملکرد یا بهترین سرعت ممکن را فراهم کند.

این برنامه حتی قابلیت آن را دارد که به صورت بی سیم به گوشی های هوشمند متصل شود و در این حالت نیز سرعت عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. یکی دیگر از مهم ترین قابلیت های این برنامه، امکان کنترل یک دستگاه اندرویدی توسط چند سیستم PC و چند کاربر مختلف است که استفاده از آن می تواند در مکان های اداری بسیار عالی باشد.

برنامه Vysor در دو نسخه رایگان و غیررایگان منتشر شده است. طبیعتاً در نسخه های غیررایگان، قابلیت ها و تنظیمات بسیار متنوع تری در دسترس قرار دارد و حتی بعضی از قابلیت های مهم تنها در این نسخه قابل یافت هستند. به عنوان مثال تنها در نسخه غیررایگان می توان به صورت بی سیم دستگاه های اندرویدی را به سیستم های خانگی متصل کرد و همچنین حالت تمام صفحه (Full-Screen) تنها در این نسخه قابل دسترس است. علاوه بر این، در نسخه غیررایگان تنظیماتی با عنوان High Quality Mirroring وجود دارد که کیفیت تصاویر دریافتی از گوشی های هوشمند را بهبود می بخشد.

به عنوان جایگزین این برنامه می‌توانید از ApowerMirror استفاده کنید که دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های مشابه‌ای است.

برنامه Vysor از طریق سایت رسمی آن در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

5. برنامه DeskDock

Control-android-6.jpg

برنامه DeskDock عملکردی شبیه به Join دارد و اگرچه قادر نیست تصویر خروجی دستگاه های اندرویدی را به PC منتقل کند، اما دارای قابلیت های متعددی برای کنترل گوشی ها و تبلت ها با استفاده از سیستم های خانگی است. DeskDock همچنین قابلیت آن را دارد که ماوس متصل به سیستم های خانگی را با گوشی های هوشمند و تبلت ها به اشتراک بگذارد.

با استفاده از این قابلیت، هنگامی که یک دستگاه  اندرویدی در کنار PC قرار دارد و به آن متصل است؛ می توانید نشانگر ماوس متصل به سیستم خانگی خود را به حاشیه های راست یا چپ نمایشگر جا به جا کنید تا خیلی سریع امکان دسترسی و کنترل این دستگاه  ممکن شود. این قابلیت از برنامه DeskDock می تواند هنگامی که قصد دارید سریعاً یک برنامه خاص را بر روی دستگاه اندرویدی خود باز یا بسته کنید بسیار مفید باشد و در قابلیتی بهتر، خیلی سریع امکان جستجو در فضای وب را فراهم کند.

برنامه نویسان و تولید کنندگان نرم افزارها، می توانند از این قابلیت از برنامه DeskDock، به منظور بررسی عملکرد برنامه های خود در هنگام استفاده از یک دستگاه اندرویدی خاص، استفاده کنند. DeskDock سبب می شود که این بررسی ها بتواند خیلی سریع و تنها با استفاده از یک سیستم PC صورت بگیرد.

نسخه غیررایگان از برنامه DeskDock، به کاربران اجازه می دهد صفحه کلید، Clipboard و اجزای دیگری را هم میان سیستم های خانگی و دستگاه های اندرویدی به اشتراک بگذارند. قابلیت هایی که از طریق برنامه های جایگزین دیگری نظیر Share Mouse، Keyboard و Synergy نیز قابل دسترس است.

نسخه اندرویدی از برنامه DeskDock را می توانید از طریق سرویس گوگل پلی دانلود کنید. برای استفاده از این برنامه باید نسخه سرور از آن را هم بر روی PC خود نصب کنید که از طریق این لینک قابل دسترس است.

6. برنامه AirDroid

Control-android-7.jpg

AirDroid حقیقتاً یک برنامه قدرتمند برای کنترل دستگاه های اندرویدی با استفاده از سیستم های خانگی است. از بسیاری از جهات باید این برنامه را ترکیبی از تمامی برنامه های حاضر در این لیست بدانیم، چرا که تقریباً تمامی قابلیت های عالی موجود در آن ها را به صورت یکجا و در یک برنامه مجزا در دسترس کاربران قرار می دهد.

می توان از این برنامه برای ارسال پیامک، اشتراک گذاری Clipboard و همچنین آپلود کردن و به اشتراک گذاشتن فایل ها استفاده کرد. AirDroid همچنین قابلیت انتقال خروجی دستگاه های اندرویدی به سیستم های PC را در اختیار دارد و کاربران می توانند با استفاده از ماوس و صفحه کلید به کنترل این دستگاه ها بپردازند. باید گفت در این برنامه عملکرد قابلیت نمایش خروجی دستگاه های اندرویدی بر روی سیستم های PC به خوبی دو برنامه SideSync و Vysor نیست، اما بازهم کاربران می توانند با استفاده از آن خیلی سریع یک برنامه اندرویدی را به اجرا درآورند.

اکثر قابلیت های این برنامه به صورت رایگان قابل دسترس است؛ اما برای جلوگیری از نمایش تبلیغات و همچنین رفع محدودیت ارسال فایل های با حجم بیشتر از 30 مگابایت، باید نسخه غیررایگان آن را خریداری کنید. استفاده از این نسخه با پرداخت ماهیانه 1.99 دلار امکان پذیر است که سبب شده قیمت آن از بسیاری از برنامه های مشابه نظیر PushBullet، ارزان تر باشد.

نسخه های مختلف از برنامه AirDroid را می توانید از سایت رسمی آن دریافت کنید.

7. Tasker

Control-android-8.jpg

برنامه Tasker می تواند برای ایجاد رویدادها یا برنامه ریزی برای انجام اعمال مختلف در دستگاه های اندرویدی مورد استفاده قرار بگیرد. به عبارت دیگر می توانید با استفاده از این برنامه دستگاه  اندرویدی خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که در هنگام دریافت یک اتصال جدید، یک اعلان خاص و یا حتی تغییر در Location، به صورت خودکار، فعالیت ویژه ای را صورت دهد.

هردو برنامه Join و PushBullet که در بالا به معرفی و بررسی آن ها پرداختیم از برنامه Tasker نیز پشتیبانی می کنند و به کاربران اجازه می دهند که با استفاده از آن، رویدادهای مختلفی را برای دستگاه خود تعریف کنند.

می توان با استفاده از برنامه Tasker، بخشی از قابلیت های موجود در گوشی های هوشمند را با ارسال یک پیامک و یا مراجعه به یک صفحه وب فعال سازی کرد. این برنامه همچنین به کاربران اجازه می دهد در هر زمان مختصات مکانی دستگاه خود را پیدا کنند. اگر کمی تخیل و حس ماجراجویی داشته باشید نیز می توانید توسط این برنامه دوستان خود را دست بی اندازید.

این برنامه را می توانید از طریق این لینک بر روی دستگاه خود دانلود کنید.

سخن پایانی
در این مطلب به بررسی هفت برنامه و هفت روش برای کنترل دستگاه های اندرویدی با استفاده از سیستم های خانگی پرداختیم. مطمئناً انتخاب بهترین روش از میان آن ها به کاربردها و نحوه استفاده شما از دستگاه های هوشمند بستگی دارد. خوشبختانه تنوع میان این رده از برنامه های اندرویدی به قدری زیاد است که بتوان به راحتی تمامی نیازهای موجود را تنها با استفاده از یکی از آن ها برطرف کرد.

Control-android-10.jpg

در پایان باید گفت برنامه TeamViewer نیز می تواند یکی از گزینه های مناسب به منظور کنترل دستگاه های اندرویدی با استفاده از سیستم های خانگی باشد. اما به دلیل قیمت نسبتاً بالا، از معرفی آن در این لیست صرف نظر شده است.

شما هم می توانید در بخش نظرات، ما و کاربران را با دیگر برنامه هایی که در این حوزه تجربه استفاده موفق از آن ها زا داشته اید، آشنا کنید.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار