کد خبر: ۲۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 13
یکی از خودروهای الکتریکی خاصی که سال گذشته رونمایی شد، Drako GTE بود. آنچه که این سدان آمریکایی را از رقبا متمایز می کند، پیشرانه فوق العاده قدرتمند آن است.
به گزارش آی تابناک : یکی از خودروهای الکتریکی خاصی که سال گذشته رونمایی شد، Drako GTE بود. آنچه که این سدان آمریکایی را از رقبا متمایز می کند، پیشرانه فوق العاده قدرتمند آن است. پیشرانه این خودرو از چهار موتور برقی تشکیل یافته و هر چرخ نیروی خود را از موتوری مستقل دریافت می کند.

به لطف پیشرانه چهار موتوره، دریکو GTE قدرتی برابر با 1200 اسب بخار دارد، گشتاور این خودرو در چرخ ها نیز برابر با 8,813 نیوتن متر اعلام شده که رقمی استثنایی محسوب می شود. متاسفانه تاکنون درباره شتاب صفر تا صد GTE حرفی به میان نیامده، اما با توجه به مشخصات پبشرانه رکورد دو ثانیه ای برای آن دور از انتظار نیست. بر اساس بیانیه رسمی این خودرو توانایی دستیابی به نهایت سرعت 206 مایل (معادل 332 کیلومتر) در ساعت را دارد.

انرژی مورد نیاز پیشرانه دریکو GTE توسط پک باتری 90 کیلووات ساعتی تامین می شود. سازنده ادعا می کند با تکیه بر این پک امکان پیمایش مسافت تقریبی 250 مایل (معادل 402 کیلومتر) با شارژ کامل وجود دارد.

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده ایم سیستم تعلیق GTE ساخت شرکت Öhlins بوده و سیستم ترمز آن نیز توسط کمپانی معروف برمبو توسعه یافته است. جدیدترین عضو باشگاه ابرخودروهای برقی در جلو از ترمزهایی با کالیپر شش پیستونه و در عقب از کالیپر چهار پیستونه بهره می برد. خریداران این خودرو می توانند از بین رینگ های 20 اینچی با لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت 4S و یا رینگ های 21 اینچی با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 ترکیب دلخواه را انتخاب کنند.

استارتاپ دریکو موتورز به منظور نمایش توانمندی های بالای GTE، اخیرا با برگزاری یک مسابقه درگ، این سوپر سدان برقی را در برابر قوی ترین نسخه از تسلا مدل S یعنی P100D Ludicrous+ قرار داده است. احتمالا می دانید که پیشرانه این نسخه از مدل S نزدیک به 800 اسب بخار قدرت و حدود 1400 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و با شتاب صفر تا صد 2.6 ثانیه ای این خودرو جزو سریع ترین سدان های حال حاضر جهان است.

حال که با مشخصات دو خودرو آشنا شدید دعوت می کنیم ویدیوی مسابقه درگ آنها را نیز مشاهده فرمایید.

ذکر این نکته ضروری است از آنجایی که ویدیوی فوق توسط دریکو موتورز تهیه شده، شاید شرایط مسابقه به نفع GTE ترتیب داده شده باشد. ناگفته نماند طبق برنامه ریزی ها استارتاپ دریکو موتورز تنها 25 دستگاه از ابر سدان GTE را تولید خواهد کرد.

برای این خودرو قیمتی برابر با 1.25 میلیون دلار تعیین شده که بیش از 10 برابر قیمت تسلا مدل S است، از این رو علیرغم توانایی های شگفت انگیز، بعید به نظر می رسد که این خودرو شانسی برای تهدید کردن تسلا در بازار فروش داشته باشد.




منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار