کد خبر: ۲۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 13
در نمایشگاه CES امسال شاهد مانیتورها و لپ تاپ هایی بودیم که وضوح و نرخ رفرش فوق العاده خود را به رخ می کشیدند اما در سمت دیگر محصولاتی قرار دارند که از جنبه دیگری به دنبال تمایز پیدا کردن هستند.
به گزارش آی تابناک : یکی از این محصولات گوشی جالب کمپانی انیکس است که در عین بهره بردن از فناوری های روز به جای صفحه نمایش های متداول از نمایشگر ۵.۸ اینچی E-Ink یا جوهر الکترونیکی بهره می برد که معمولا در کتابخوان های الکترونیک از آنها استفاده می شود.

کمپانی سازنده تاکید کرده که این گوشی یک نمونه اولیه است و به همین خاطر نه نامی را برای آن انتخاب کرده و نه اشاره ای به مشخصات سخت افزاری دستگاه داشته است. تنها داده های در دسترس از این موبایل شامل چیپست ۸ هسته ای مبتنی بر معماری آرم،  سنسور اثر انگشت، پشتیبانی از بلوتوث، وای فای و LTE و اندروید ۹ می شود.

اصلی ترین مزیت استفاده از نمایشگر جوهر الکترونیکی مصرف بسیار انرژی و سازگاری بیشتر چشم با آنهاست. به همین لطف همین مزایا می توان ساعت های متمادی بدون نگرانی از آسیب رسیدن به چشم یا اتمام شارژ با این پنل ها کار کرد. از طرف دیگر کیفیت پایین نمایشگر، محدود بودن طیف رنگی و نرخ رفرش محدود نقاط ضعف نمایشگر E-Ink به شمار می رود.

کمپانی انیکس برای کمرنگ کردن این مشکل چهار نرخ رفرش صفحه را برای این گوشی در نظر گرفته که شامل حالت های عادی، سریع، A2 و X می شود که در مورد تفاوت آنها اطلاعات خاصی در دست نیست.

با توجه به محدودیت های پنل های E-Ink بعید نیست این گوشی هرگز رنگ عرضه را به خود نبیند با این حال در نوع خود جالب توجه است.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار