کد خبر: ۲۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۲ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 12
یکی از محصولاتی که در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ در معرض نمایش گذاشته شد، یک تبلت مخصوص افراد نابینا و مبتلا به اختلالات بینایی بود که امکان جستجو و گردش در اینترنت را برای این افراد فراهم می‌کند.
به گزارش آی تابناک : یکی از نوآوری‌های رونمایی شده برای افراد نابینا و کم‌بینا در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ یک تبلت ساخته شرکت "PCT" به نام "Tactile Pro Braille" است.

این تبلت که موفق به دریافت نشان تقدیر از داوران جشنواره این نمایشگاه شد، به افرادی که دارای اختلال بینایی هستند، اجازه می‌دهد تا از این فناوری به روشی استفاده کنند که هرگز قبل از این امکان‌پذیر نبوده است.

در اصل، این دستگاه شامل یک صفحه کلید و صفحه نمایش بریل است که از طریق بلوتوث با دستگاه‌های هوشمند ارتباط برقرار می‌کند. این کمک می‌کند تا افراد با اختلال بینایی مانند سایر افراد به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

این تبلت توسط شرکت "PCT" ساخته شده که شرکتی است که سال‌ها مشغول تحقیق و توسعه فناوری بریل بوده است. این شرکت در سال ۲۰۰۸ اولین نمونه از این دستگاه را ایجاد کرد و سرانجام پس از گذشت یک دهه تحقیق، نوشتن کد، ایجاد الگوریتم‌ها موفق به توسعه ابزاری کاملاً جدید شد.

این تبلت برای نابینایان از یک خروجی لمسی چند سطحی با سرعت پاسخگویی فقط ۰.۳ ثانیه استفاده می‌کند. این در واقع به این معنی است که زمان بارگذاری یک صفحه وب در این تبلت معادل یک سوم ثانیه است.

این تبلت با سیستم عامل اندروید کار می‌کند که می‌تواند اطلاعات صفحه را به تصاویر صوتی، بریل و حتی تصاویر بریل ترجمه کند. بدین ترتیب در صورتی که فرد نابینا یا کم‌بینا بخواهد تصویری را در وب ببیند، این تبلت تصویر را به صورت بریل با وضوح پایین بازآفرینی می‌کند.

شرکت سازنده دو نسخه از این تبلت به نام‌های "Tactile Pro" و "Tactile Edu" ساخته است. نسخه "Edu" مخصوص یادگیری بریل ساخته شده است. این تبلت، یادگیری بریل را آسان‌تر از همیشه می‌کند.

این تبلت همچنین با زبان‌های مختلف کار می‌کند و همه را به بریل ترجمه می‌کند. کاربر دارای اختلال بینایی نیز می‌تواند به خط بریل تایپ کند و این تبلت، نوشته وی را به زبان مورد نظر وی ترجمه می‌کند.

از طرفی کاربران از طریق استفاده از تبلت "Tactile Pro" می‌توانند به مرور اینترنت بپردازند، اسناد را ویرایش کنند، بازی کنند یا پیام‌های خود را مرور کنند. این دستگاه همچنین دارای یک حافظه داخلی است که می‌تواند بیش از ۱۰۰ هزار کتاب بریل را به کاربر ارائه دهد، بنابراین در اصل می‌توان از این تبلت همچنین به عنوان یک کتابخوان الکترونیکی استفاده کرد. 

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، اولین تبلت مخصوص نابینایان در نمایشگاه CES امسال از نامزدهای جایزه نوآوری بود و به عنوان یکی از افتخارآفرینان مورد تقدیر قرار گرفت.




منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار