کد خبر: ۲۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 12
دستگاهی به نام "اگرت"(Egret) حول یک فناوری انحصاری ثبت شده ساخته شده است که آب الکترولیز شده را برای ضد عفونی و بهداشتی کردن تقریبا همه چیز و همچنین از بین بردن بوی بد وسایلی مانند کفش به کار می‌گیرد.
به گزارش آی تابناک : گروهی از محققان چینی یک دستگاه تمیزکننده خانگی سازگار با محیط زیست ساخته‌اند که می‌تواند با استفاده از آب و نمک، وسایل خانه و حتی میوه و سبزیجات را ضد عفونی و تمیز کند.

این دستگاه موسوم به "اگرت" به سادگی قابل استفاده است و لوازم خانگی را با فناوری ایجاد آب الکترولیزه شده برای مبارزه با میکروب‌ها، باکتری‌ها، بوها و ویروس‌ها تمیز می‌کند.

سازندگان می‌گویند: "اگرت" با بهره گیری از قدرت آب الکترولیز شده یا آب EO کار می‌کند. وقتی برق را از مخلوط آب و نمک عبور می‌دهید، آب EO ایجاد می‌شود. این آب، 99.95 درصد ویروس‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برد و با شکستن سلول‌های بیرونی آنها، باکتری‌ها را منفجر می‌کند.

گزارش شده است که استفاده از آب الکترولیز شده به اندازه محصولات تمیز کننده سنتی مؤثر است و نیاز به پلاستیک‌های یک بار مصرف را کاهش می‌دهد.

کاربران می‌توانند به سادگی این دستگاه را با آب خانگی و نمک خانگی پر کنند و طی 60 ثانیه یک محلول آب الکترولیز شده ایجاد کنند و نظافت اشیا را طی سه دقیقه انجام دهند.

سازندگان "اگرت" می‌گویند: آب EO ایجاد شده توسط "اگرت" به اندازه دیگر شوینده‌ها و محصولات تمیز کننده مؤثر است، در حالی که کاملاً طبیعی است. بنابراین به پوست آسیب نمی‌رساند و آلرژی را تشدید نمی‌کند.

"اگرت" برای تمیز کردن و بو زدایی از اکثر لوازم خانگی موجود در آشپزخانه، حمام، لباس‌ها، فرش، مبلمان، کفش، سطوح مختلف، وسایل حیوانات خانگی و فضای داخلی ماشین مناسب است. آب EO ایجاد شده توسط این دستگاه، غیر سمی و استریل است و باعث می‌شود برای تمیز کردن محصولات شیرخوارگان و استریل کردن بطری‌های شیر نوزادان مناسب باشد.

استفاده از آب الکترولیز شده همچنین به عنوان یک روش مؤثر برای شستشوی میوه‌ها و سبزیجات اثبات شده است و حتی می‌تواند بقایای آفت‌کش‌ها را از بین ببرد.

مطالعات مختلفی که در دانشگاه‌های جورجیا، گریفین و RMIT در ملبورن استرالیا انجام شده است همگی موافق هستند که آب الکترولیز شده جایگزین پایداری برای محصولات شوینده سنتی است. مطالعه محققان جورجیا پتانسیل کشتن باکتری‌ها توسط EO را تأیید کرد و نتیجه گرفت که آب EO می‌تواند به عنوان روشی مؤثر برای کاهش آلودگی میکروبی در سطوح مختلف استفاده شود.

در مطالعه RMIT نیز آمده است: سیستم‌های آب الکترولیز یک فناوری نسبتاً جدید هستند. این سیستم‌ها با استفاده از نمک و آب لوله کشی، دو جریان را همزمان تولید می‌کنند که یکی قلیایی و دیگری اسیدی است و به ترتیب دارای خصوصیات محلول‌های تمیز کننده و ضد عفونی کننده است. مشخص شد که آب الکترولیز شده در مقایسه با محصولات تمیز و ضد عفونی کننده معمول می‌تواند اثرات تخریب کننده محیط زیست را کاهش دهد و باعث بهبود ایمنی در محیط کار شود و همچنین می‌تواند در درازمدت، اقتصادی‌تر باشد.

کاربران باید توجه داشته باشند که بعد از استفاده از این دستگاه ممکن است بویی مانند بوی استخر به مشام برسد که دلیل این امر، وجود کلر در آب الکترولیزی است. بنابراین مهم است که تمام میوه‌ها و سبزیجات، وسایل کودکان، سطوح و اشیاء سه دقیقه بعد از استفاده از محلول آب الکترولیز شده با آب تمیز شستشو داده شوند.

دستگاه "اگرت" از یک کابل USB برای شارژ باتری خود و یک پیمانه برای ریختن مقدار مناسبی از نمک بهره می‌برد و سازندگان آن در حال حاضر به دنبال جمع آوری پشتیبانی مالی برای تولید انبوه آن هستند.

پیش‌بینی می‌شود دستگاه "اگرت" با قیمت 219 دلار به بازار عرضه شود و فروش آن نیز از ماه آوریل آغاز شود.



منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار