کد خبر: ۲۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 11
اکتبر گذشته بود که تویوتا از نسل چهارم هاچبک شهری و کوچک یاریس رونمایی کرد. نسل جدید این خودرو اگر چه برای عموم مردم گزینه مناسبی محسوب می شود، اما برای کسانی که خواهان هیجان و لذت رانندگی هستند، حرف خاصی برای گفتن ندارد.
به گزارش آی تابناک : اکتبر گذشته بود که تویوتا از نسل چهارم هاچبک شهری و کوچک یاریس رونمایی کرد. نسل جدید این خودرو اگر چه برای عموم مردم گزینه مناسبی محسوب می شود، اما برای کسانی که خواهان هیجان و لذت رانندگی هستند، حرف خاصی برای گفتن ندارد.

تویوتا یاریس

برای جلب رضایت این دسته، تویوتا اکنون نسخه GR از یاریس را پیشنهاد می کند. این نسخه همانطور که از نامش پیداست، توسط بخش گازو ریسینگ (Gazoo Racing) بهینه سازی شده و عملکرد فنی آن در سطحی فراتر از مدل های استاندارد قرار دارد.

تویوتا GR یاریس

نیروبخش تویوتا GR یاریس یک موتور 1.6 لیتری سه سیلندر است که اخیرا توسط ژاپنی ها توسعه یافته؛ به لطف فناوری توربوشارژ این موتور توانایی تولید 257 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور را دارد. با چنین خروجی تحسین برانگیزی، موتور GR یاریس قوی ترین موتور سه سیلندر جهان به شمار می رود.

تویوتا GR یاریس

موتور نسخه مخصوص بازار ژاپن به گونه ای تنظیم شده که 268 اسب بخار قدرت تولید می کند

هاچبک تند و تیز تویوتا، به یک گیربکس شش سرعته دستی تجهیز شده تا عاشقان رانندگی کماکان از در دست گرفتن دسته دنده در سال 2020 لذت ببرند. این گیربکس نیروی موتور را به سمت هر چهار چرخ هدایت می کند.

تویوتا GR یاریس

با وجود سود بردن از سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ (AWD) و دو دیفرانسیل لغزش محدود Torsen، مدل مزین به نشان GR وزنی برابر با 1280 کیلوگرم دارد. این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیازمند زمانی کمتر از 5.5 ثانیه بوده و قادر است به نهایت سرعت 230 کیلومتر در ساعت (محدود شده به صورت الکترونیکی) دست پیدا کند. احتمالا شما هم با خواندن این ارقام ضرب المثل معروف "فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه" به ذهنتان خطور کرده است!

2020-toyota-gr-yaris (20)

GR یاریس که در جریان نمایشگاه خودروی توکیو اتو سالن (Tokyo Auto Salon) رونمایی شده، حاصل تخصص و تجربه تویوتا از حضور در رقابت های رالی WRC است. این خودرو سه در دارد و استفاده از پلیمر فیبر کربن و آلومینیوم یکی از دلایل اصلی وزن پایین آن است. در مقایسه با نسخه استاندارد، GR یاریس از سیستم تعلیق دوبل جناغی جدید در عقب و مک فرسون در جلو بهره می برد؛ همچنین عرض محور عقب آن بیشتر از نسخه استاندارد بوده و چرخ های این محور از هم دورتر هستند.

2020-toyota-gr-yaris-9

علاوه بر موارد فوق، باید گفت ارتفاع نسخه GR به انداز 91 میلی متر کمتر از یاریس استاندارد است، به همین جهت این نسخه شبیه خودروهای کوپه دیده می شود. نبود قاب در اطراف شیشه درها، رینگ های 18 اینچی، باله عقب و دو خروجی اگزوز از دیگر وجوه تمایز GR یاریس با مدل استاندارد هستند.

2020-toyota-gr-yaris (19)

برای رانندگی با تویوتا GR یاریس سه حالت تعریف شده که عبارتند از نرمال، اسپرت و پیست (Track). در حالت نرمال 60 درصد از گشتاور تولیدی به چرخ های محور جلو ارسال می شود. با انتخاب حالت اسپرت وضعیت عوض شده و چرخ های محور عقب تا 70 درصد از گشتاور موتور را دریافت می کنند. در حالت پیست گشتاور به طور مساوی بین چرخ های دو محور توزیع می شود. ذکر این نکته ضروری است که سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ بسته به شرایط می تواند به طور خودکار تمامی گشتاور تولیدی را به چرخ های عقب یا جلو نیز ارسال کند.

2020-toyota-gr-yaris (4)

بر اساس برنامه ریزی ها تویوتا GR یاریس در کارخانه جدید موتوماچی تولید خواهد شد. این کارخانه وظیفه تولید نسخه های GR را بر عهده دارد.

2020-toyota-gr-yaris (15)

تویوتا GR یاریس با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S به فروش می رسد

و اما قیمت؛ در سرزمین مادری تویوتا GR یاریس در نسخه First Edition که دارای اجزای مات بدنه است، با بهایی معادل 36,100 دلار در دسترس خواهد بود؛ نسخه High-Performance First Edition نیز با رینگ های آلومینیومی ساخت BBS و لیست بلندتر تجهیزات 41,600 دلار قیمتگذاری شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار