کد خبر: ۲۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 11
دولت آمریکا در سال‌های اخیر در تلاش بوده تا کشور چین را به عنوان یک جاسوس همه فن حریف به تصویر بکشد و تا حدی هم در این موضوع موفق بوده است. البته دلایل آمریکا برای این موضوع منطقی به نظر می‌رسند، زیرا اخیراً دولت آمریکا متوجه وجود دو بدافزار خطرناک چینی در گوشی‌‌‌های ساخت شرکت UMX شده است.
به گزارش آی تابناک : دولت آمریکا در سال‌های اخیر در تلاش بوده تا کشور چین را به عنوان یک جاسوس همه فن حریف به تصویر بکشد و تا حدی هم در این موضوع موفق بوده است.  البته دلایل آمریکا برای این موضوع منطقی به نظر می‌رسند، زیرا اخیراً دولت آمریکا متوجه وجود دو بدافزار خطرناک چینی در گوشی‌‌‌های ساخت شرکت UMX شده است.

در سال‌های گذشته دولت آمریکا شرکت هواوی را بارها به جاسوسی از شهروندان آمریکایی متهم کرده است و در سال گذشته میلادی این شرکت را در لیست سیاه تجاری خود قرار داد. حال به تازگی اتفاق عجیبی رخ داده است که کمی عجیب و خنده دار به نظر می‌رسد.

اخیراً مشخص شده است که گوشی‌های ارزان قیمت UMX که تحت عنوان طرح Assurance Wireless که بودجه آن توسط دولت آمریکا تامین و با پشتیبانی اپراتور ویرجین موبایل عرضه شده‌اند، به دو بدافزار چینی مجهز هستند و متاسفانه هیچ راهی برای فرار از دست این بدافزارها وجود ندارد.

دولت آمریکا طرحی را تحت عنوان Assurance Wireless راه اندازی کرد که در آن گوشی‌های اندرویدی ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد جامعه در نظر گرفته شده‌اند. گوشی UMX U686CL با قیمت 53 دلار به همراه دو هدیه (بدافزارهای نرم‌افزار نما) در اختیار کاربران قرار داده می‌شوند و وظیفه پشتیبانی آن‌ها با اپراتور معروف ویرجین موبایل است.

اولین بدافزار با نام Wireless Updater  در این گوشی بارگذاری شده است که در ظاهر نقش برنامه بروزرسان گوشی را ایفا می‌کند، اما در واقع قابلیت نصب اپلیکیشن بدون اجازه کاربر را دارد. البته این برنامه قابل حذف کردن است و هیچ مشکلی با حذف آن هیچ مشکلی برای کاربر ایجاد نمی‌شود؛ اما بدافزار دوم در بخش تنظیمات گوشی مخفی شده است که وظیفه نصب بدافزار دیگری با نام HiddenAds را دارد.

متاسفانه در صورت پاک شدن بدافزار دوم، گوشی UMX U686CL تقریباً از کار می‌افتد و عملاً غیر قابل استفاده می‌شود. در کمال تعجب این دو بدافزار توسط چینی‌ها توسعه داده شده‌اند و نکته عجیب‌تر این است که دولت آمریکا و ویرجین مدیا از وجود این بدافزار بی‌خبری بودند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار