کد خبر: ۲۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 09
کمپانی هلندی Hydraloop که در نمایشگاه CES امسال برنده جایزه بهترین نوآوری در دسته بندی سازگاری با محیط زیست شد، از سیستم بازیافت آب خانگی خود به نام هیدرالوپ (Hydraloop) رونمایی کرد.
به گزارش آی تابناک : کمپانی هلندی Hydraloop که در نمایشگاه CES امسال برنده جایزه بهترین نوآوری در دسته بندی سازگاری با محیط زیست شد، از سیستم بازیافت آب خانگی خود به نام هیدرالوپ (Hydraloop) رونمایی کرد.

دستگاه تصفیه آب هیدرالوپ توانایی تصفیه 95 درصد آب حمام و 50 درصد آب ماشین ظرفشویی را دارد؛ یعنی به کمک آن می توان 85 درصد از آب مورد نیاز برای مصارف خانگی را تأمین کرد. البته آب تصفیه شده قابل شرب نیست ولی می توان از آن برای دستشویی، ماشین ظرفشویی، استخر، آبیاری، شستشوی ماشین و مصارف غیرشرب دیگر استفاده کرد.

دستگاه تصفیه آب هیدرالوپ

شرکت Hydraloop می گوید دستگاه یاد شده به طور تقریبی 45 درصد مصرف آب و تولید فاضلاب را کاهش می دهد. این وسیله هیچ فیلتر یا قطعه قابل تعویص نداشته و با استفاده از تکنیک های ته نشینی مقدماتی (Sedimentation)، شناورسازی (Flotation)، فرآیند شناورسازی با هوای محلول (DAF)، شکنش (Foam Fractionation)، گندزدایی با اشعه ماوراءبنفش و یک بیورآکتور هوازی (Aerobic Bioreactor) آب را تصفیه می کند.

دستگاه یاد شده آب تصفیه شده را با دمای اتاق تحویل می دهد که به صرفه جویی در مصرف انرژی منجر می شود. این یعنی در مناطقی که دمای هوا کمتر است، نیازی به گرم کردن آب نیست. شرکت سازنده اضافه می کند که این دستگاه به تنهایی سالانه حداکثر 600 کیلو وات ساعت در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

اگر قسمتی از دستگاه دچار نقص شود، به طور اتوماتیک خاموش شده و ارسال آب تصفیه شده متوقف می شود. به کمک اپلیکیشن موبایل می توان از فعالیت های دستگاه باخبر شد. علاوه بر این امکان استفاده از چندین دستگاه و سری کردن آنها با یکدیگر برای خانه ها و هتل ها وجود دارد.

دستگاه تصفیه آب هیدرالوپ وسیله ارزانی نبوده و هر واحد آن 4 هزار دلار قیمت دارد. یک خانوار آمریکایی به طور میانگین سالانه 840 دلار برای قبض آب پرداخت می کند؛ بنابراین بازگشت هزینه 4 هزار دلاری برای کاهش 45 درصدی قبض آب (بدون در نظر گرفتن هزینه لوله کشی)، سال ها طول می کشد.

با این وجود استفاده از دستگاه تصفیه آب مذکور و ذخیره سالانه 75 هزار لیتر آب شرب، احتمالاً برخی را به خرید آن ترغیب خواهد کرد.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار