کد خبر: ۲۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۸ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 08
اواخر سال 2018 میلادی شرکت وان‌پلاس به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد تا در رویداد ویژه CES 2020 از طرح مفهومی ویژه خود با نام Concept One رونمایی کند. حال شرکت وان پلاس به وعده خود عمل کرده و دیشب از طرح مفهومی گوشی هوشمند خود با نام Concept One در نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرد.
به گزارش آی تابناک : اواخر سال 2018 میلادی شرکت وان‌پلاس به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد تا در رویداد ویژه CES 2020 از طرح مفهومی ویژه خود با نام Concept One رونمایی کند. حال شرکت وان پلاس به وعده خود عمل کرده و دیشب از طرح مفهومی گوشی هوشمند خود با نام Concept One در نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرد.

در ابتدا تصور می‌کردیم که طرح مفهومی Concept One اولین گوشی تاشو شرکت وان‌پلاس خواهد بود، اما در روزهای گذشته وان‌پلاس تیز تبلیغاتی کوتاهی را از طرح مفهومی Concept One منتشر کرد که در آن شاهد یک گوشی هوشمند با فناوری شیشه الکتروکرومیک بودیم؛ همچنین وان پلاس در این ویدئو به همکاری با شرکت McLaren برای ساخت این محصول ویژه اشاره داشت.

پس از آن آقای مدیر عامل وان‌پلاس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در ساخت ماژول دوربین این گوشی هوشمند از فناوری شیشه الکتروکرومیک استفاده شده است، در نتیجه زمانی که نرم‌افزار دوربین فعال نباشد، ماژول دوربین این محصول ناپدید می‌شود. شرکت مک‌لارن از این فناوری خاص در خودرو‌های سوپر اسپرت گران قیمت خود برای دودی کردن شیشه‌ها در زمان برخورد نور شدید آفتاب استفاده کرده است.

در واقع شیشه الکتروکرومیک مانند یک عینک دودی برای راننده عمل می‌کند، اما وان‌پلاس از این فناوری برای مخفی کردن دوربین گوشی هوشمند خود استفاده کرده است. طرح مفهومی Concept One در واقع یک نسخه ارتقاء یافته از گوشی وان‌پلاس 7T Pro است که ماژول دوربین اصلی آن به شیشه الکتروکرومیک مجهز شده است و در قسمت پشتی آن از چرم دوخته شده با طرح صندلی‌های مک‌لارن استفاده شده است.

این گوشی خاص مانند نسخه 7T Pro به صفحه نمایش بدون حاشیه و دوربین سلفی بیرون جهنده مجهز شده است. طبق اعلام رسمی وان‌پلاس، تغییر حالت شیشه دوربین Concept One از حالت مات به شفاف در زمان فعال شدن دوربین تنها 0.7 ثانیه زمان می‌برد. شیشه الکتروکرومی به عنوان یک فیلتر چگالی خنثی برای دوربین‌ها عمل می‌کند، در واقع این فناوری در مکان‌هایی که نوز طبیعی بیش از حد زیاد باشد، از عبور آن جلوگیری می‌کند و در نهایت دوربین تصاویر و سایه‌ها را با دقت بیشتری ثبت می‌کند.

بدون شک این فناوری به این زودی‌ها در گوشی‌های هوشمند شرکت وان‌پلاس مشاهده نخواهد شد و این محصول صرفاً یک طرح مفهومی آزمایشی است و در بازار عرضه نخواهد شد، زیرا استفاده از این فناوری هزینه ساخت گوشی هوشمند را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد و یکی از چالش‌های بزرگ وان‌پلاس، مصرف انرژی بسیار بالا در فناوری شیشه‌های الکتروکرومیک است.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار