کد خبر: ۲۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 08
پس از ابلاغ دستورالعمل نظارتی تاکسی‌های اینترنتی که در تابستان 98 به تصویب وزارت کشور و صمت رسید، برای هر سفر انجام شده توسط بستر تاکسی‌های اینترنتی، باید 1.5 درصد عوارض شهرداری پرداخت شود. این افزایش از امروز اعمال شده و بر هزینه سفرها افزوده خواهد شد.
به گزارش آی تابناک : پس از ابلاغ دستورالعمل نظارتی تاکسی‌های اینترنتی که در تابستان 98 به تصویب وزارت کشور و صمت رسید، برای هر سفر انجام شده توسط بستر تاکسی‌های اینترنتی، باید 1.5 درصد عوارض شهرداری پرداخت شود. این افزایش از امروز اعمال شده و بر هزینه سفرها افزوده خواهد شد.

یکی از مفاد و بندهای مورد اشاره در دستورالعمل نظارتی بر تاکسی‌های اینترنتی دریافت 2 درصد عوارض خدمات شهری از سفرهای این سرویس‌های بود که پیش از این شهرداری تهران اعلام کرد این مبلغ را از سفرهای کاربران دریافت نخواهد کرد.

در ادامه با اعتراض شورای شهر تهران مقرر، بهاره آورین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران طی تذکری رسمی به شهردار تهران اعلام کرد که باید این مبلغ و دریافت آن احیا شود تا زمینه احقاق حقوق شهرداری‌ در این زمینه فراهم گردد.

در ادامه گویا اجماع سازمان‌های مرتبط بر دریافت 1.5 درصد عوارض شهرداری به سرانجام رسیده و ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ امروز در مصاحبه خود با پیوست خبر از ابلاغ و تصویب این افزایش مبلغ داده است:

این عوارض به میزان ۱.۵ درصد هزینه سفر است که کسر آن از محل درآمد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نخواهد بود و معادل رقم آن به قیمت سفرها اضافه می‌شود. این مبلغ به طور کامل در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

همانطور که پیش از این نیز در این مورد با شما دوستان صحبت کردیم، نحوه ارائه خدمات هوشمند مسافر در کلانشهرها به نحوی است که شرکت‌ها متعهد شده‌اند 2 درصد از کرایه دریافتی هر سفر را بابت بهای استفاده از خدمات زیرساخت شهری به صورت ماهانه به شهرداری‌ها پرداخت کنند.

نکته قابل ذکر این است که در متن قرارداد مذکور آمده است که باید مبلغ مالیات ارزش افزوده از نرخ هزینه ارائه خدمات این شرکت‌ها حذف شود، در غیر این صورت با توجه به عدم توانایی شرکت‌ا در پرداخت هم‌زمان بهای خدمات استفاده از زیرساخت شهری و مالیات ارزش افزوده، این مبلغ به 1.5 درصد کاهش خواهد یافت.

طبق اعلام علاقبند، افزایش مبلغ مذکور از امروز 17 دی ماه در سفرهای مشترکین تهرانی و مشهدی اسنپ اعمال خواهد شد. دیگر سرویس‌دهندگان رسمی تاکسی آنلاین تا به این لحظه واکنشی به این مصوبه و خبر نشان نداده‌اند.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار