کد خبر: ۲۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۱۷ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 07
هر آنچه که باید در مورد دندان عقل نیمه نهفته بدانید
به گزارش آی تابناک : دندانهای عقل نیمه نهفته یا دندان های خرد، تحت تاثیر دندان مولر سوم در قسمت عقب فک هستند که فضای کافی برای ظهور یا رشد طبیعی ندارند. دندانهای خرد آخرین دندانهای بالغی هستند که وارد دهان می شوند (رشد می کنند). بیشتر افراد چهار دندان عقل در قسمت عقبی دهان دارند - دو عدد در فک بالا ، دو عدد در فک پایین. دندانهای خرد آسیب دیده می توانند منجر به درد ، آسیب به سایر دندانها و سایر مشکلات دندانپزشکی شوند. در بعضی موارد ، دندانهای عقل نیمه نهفته ممکن است هیچ مشکلی آشکار یا فوری ایجاد نکند. اما از آنجا که تمیز کردن آنها دشوار است ، ممکن است نسبت به سایر دندانها در برابر پوسیدگی دندان و بیماری لثه آسیب پذیرتر باشند. دندانهای خرد که باعث درد یا عوارض دیگر دندان می شوند معمولاً کشیده می شوند. برخی از دندانپزشکان و جراحان دهان و دندان همچنین توصیه می کنند دندان های عقل در نوع نیمه نهفته را که علامت ایجاد نمی کنند ، برای جلوگیری از مشکلات آینده بکشند.

علائم دندان عقل نهفته

دندان عقل نیمه نهفته همیشه باعث ایجاد علائم نمی شود و در برخی از مواقع توسط علائم ظاهری قابل تشخیص نیستند. با این حال ، هنگامی که یک دندان خرد پوسیده شود ، به دندانهای دیگر آسیب برساند یا مشکلات دندانی دیگری ایجاد کند ، ممکن است برخی از این علائم را تجربه کنید:

· لثه های قرمز یا متورم

· خونریزی لثه

· درد فک

· تورم در اطراف فک

· بوی بد دهان و طعم ناخوشایند

· مشکل در باز کردن دهان

علت های ایجاد دندان عقل نیمه نهفته

دندانهای خرد ، معمولاً بین 17 تا 25 سالگی پدیدار می شوند. بعضی از افراد دارای دندان عقل هستند که بدون هیچ مشکلی ظاهر می شوند و با دندان های دیگر در پشت دندان مولر دوم رشد می کنند. با این حال ، در بسیاری از موارد ، دهان بیش از حد شلوغ است که دندان عقل رشد کند. این دندان ها تحت تاثیر قرار می گیرند. یک دندان خرد ممکن است تا حدی ظهور کند تا قسمتی از تاج قابل رویت باشد ، یا ممکن است هرگز لثه ها باز نشوند.

نکاتی در ایمپلنت دندان جلو

وقتی دندان که از دست رفته در قسمت جلوی دهان باشد ، افراد احساس ترس و نداشتن اعتماد بنفس را تجربه می کنند. با این حال ، یک دندان افتاده به ویژه با پیشرفت در دندانپزشکی مدرن ، نباید برای اشخاص مختلف نگران کننده به نظر برسد. می توانید دندان جلوی افتاده شده خود را تعویض کرده و زیبایی لبخند خود را از طریق کاشت دندان با ایمپلنت دندان جلو بازگردانید. کسانی که یک یا چند دندان جلو را از دست داده اند می توانند یک کاشت دندان به صورت همزمان در قسمت جلوی فک خود داشته باشند. در گذشته تنها گزینه موجود برای کاشت دندان از دست رفته ، استفاده از دندان مصنوعی بود که اغلب ناراحت کننده بود و اینکه همیشه بادوام نبودند. علاوه بر این ، آنها از دیدگاه زیبایی خیلی خوشایند نبودند.

موارد کاربرد ایمپلنت دندان جلو

دندان ها به دلایل مختلفی از جمله صدمات ، بیماری ها و عفونت ها یا حتی فرسودگی طبیعی که در روند پیری رخ می دهد از بین می روند. دندانهای از دست رفته لبخند سالم و زیبایی شما را از بین می برند و درنهایت بر عزت نفس و اعتماد به نفس شما تأثیر می گذارد. بسیاری از افراد مجبور به انزوا می شوند یا حتی افسرده می شوند ، زیرا از رفتن در اجتماع خودداری می کنند ، بنابراین مجبور نیستند لبخند بزنند ، بخندند و صحبت کنند.

داشتن کاشت دندان در بین دندانهای طبیعی قسمت جلوی فک شما قابل اطمینان ترین و قابل پیش بینی ترین روش دندانپزشکی است که میزان موفقیت آن بالاتر از میزان موفقیت کلی پروتزها و پل ها است. نه تنها بهتر به نظر می رسند بلکه تمیز کردن آنها نیز بسیار ساده تر است ، بلکه یک ایمپلنت دندان جلویی روی دندان های دیگر نیز تأثیر نمی گذارد. در حقیقت ، بیماران می توانند ایمپلنت های دندانی خود را دقیقا به همان روش و همزمان با دندان های طبیعی خود تمیز کنند.

تاثیر جراحی فک بر بینی

آیا شکل بینی پس از جراحی فک تغییر می کند؟ تاثیر جراحی فک بر بینی تا چه میزان است؟ شاید شما شکل بینی خود را دوست دارید و نمی خواهید آنرا تغییر دهید. شاید شما فقط عمل جراحی فک را انجام داده اید و دوست ندارید روشی که بینی شما به دلیل پیشرفت فک فوقانی از عمل جراحی فک بالا می رود ، بیشتر از حد معمول باشد. به یاد داشته باشید که تورم فک یا صورت شما پس از جراحی فک تا حدود 4 ماه پس از عمل به طور کامل از بین نمی رود و همین تورم تا حدود بسیار زیادی بر روی ظاهر شما تاثیر می گذارد. تا آن موقع قضاوت نکنید! صبر کنید که تورم صورت شما پس از جراحی به طور کامل از بین برود. در غیر این صورت متأسف خواهید شد که همه این مدت نگران بودید.

نتایج جراحی فک بعد از 4 ماه

بعد از 4 - 10 هفته به نظر می رسد که تورم از بین رفته است. با این حال ، برخی از تورم های مربوط به جراحی فک تا حدود 4 ماه بعد از جراحی فک شما باقی می ماند. صورت و وضعیت بینی شما تا رسیدن به این نقطه همواره تغییر خواهد کرد. همچنین به یاد داشته باشید که عمل جراحی اصلاح فک به معنای تراز شدن فک شما - و وضعیت بینی شما - در مکان های صحیح آنها تنظیم می شود. بینی و تمام صورت شما متفاوت خواهد بود. معمولا قبل از عمل به اطلاع شما می رسانند که ممکن است جراحی فک تا حدودی در قسمت های مختلف صورت شما تاثیر بگذارد و با اعلام رضایت شما این گونه عمل ها انجام می شود. ولی دقت کنید که تاثیر اینگونه جراحی ها بر بینی خیلی ناچیز بوده و آن هم پس از گذشت مدت زمان مشخصی که معمولا 4 ماه است از بین می رود. پس از آن می توانید شاهد شکل اصلی بینی خود مانند بینی شما قبل از عمل جراحی باشید. پس به این دلیل عمل خود را به تاخیر نیندازید.

برگرفته از وبسایت سیمادنتhttps://simadentclinic.com/



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار