کد خبر: ۲۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۸ - 2020 January 06
بوش در CES 2020 از طرح جدید خود برای یک آفتابگیر مجازی خبر داد که در خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا درصد خطای رانندگان بر اثر تابش نور خورشید را کاهش دهد.
به گزارش آی تابناک : بوش در CES 2020 از طرح جدید خود برای یک آفتابگیر مجازی خبر داد که در خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا درصد خطای رانندگان بر اثر تابش نور خورشید را کاهش دهد.

نور شدید خورشید یکی از دلایل اصلی تصادفات رانندگی به شمار می‌رود و حالا بوش با Virtual Visor خود قصد دارد این مشکل را برطرف کند. آفتابگیر مجازی بوش از یک پنل LCD شفاف و دوربینی که رو به راننده نصب می‌شود تشکیل شده است.

آفتابگیر مجازی بوش

این دوربین از هوش مصنوعی برای تشخیص چهره و همچنین نرم‌افزارهای ردیابی برای تشخیص نور خورشید روی صورت راننده استفاده می‌کند. سپس الگوریتم توسعه داده شده، دید راننده را آنالیز کرده و بعد با استفاده از تکنولوژی کریستال مایع، قسمتی از آفتابگیر را که نور خورشید از آن عبور کرده تیره می‌کند.

سایر بخش‌های آفتابگیر همچنان شفاف باقی می‌مانند تا میدان دید راننده محدود نشود. این موضوع در واقع نقطه قوت آفتابگیر مجازی بوش است چرا که آفتابگیرهای سنتی بخش زیادی از میدان دید راننده را اشغال می‌کنند.

همانطور که می‌شود حدس زد این آفتابگیر مجازی فعلا در حد ایده است و هنوز نمونه اولیه‌ای از آن توسعه داده نشده و فعلا باید به رندرهای گرافیکی آن بسنده کرد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار