کد خبر: ۲۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 31
اگر روزگاری بحث انتخاب میان SSD های مجهز به تراشه‌های حافظه نوع SLC ،MLC و حتی TLC مطرح بود، حالا دیگر TLC و اخیراً هم QLC به لطف قیمت پایین و چگالی بالا حرف اول و آخر را می‌زنند.
به گزارش آی تابناک : اگر روزگاری بحث انتخاب میان SSD های مجهز به تراشه‌های حافظه نوع SLC ،MLC و حتی TLC مطرح بود، حالا دیگر TLC و اخیراً هم QLC به لطف قیمت پایین و چگالی بالا حرف اول و آخر را می‌زنند. با این حال هنوز هستند کسانی که به یک SSD  با تراشه‌های حافظه SLC و دوام طولانی نیاز دارند. Trancend  برای این دست از کاربران یک M.2 SSD جدید معرفی کرده که نوع حافظه آن تماماً SLC است.

تعداد دفعاتی که سلول‌های حافظه این SSD می‌توانند پاک و بازنویسی شوند، 100,000 بار یا به عبارتی دیگر؛ 32 برابر متوسط محصولات BiCS4 است. همچنین در ساخت این درایو از تراشه های حافظه DRAM مرغوب برای حافظه کش استفاده شده که به بهبود کارایی و دوام آن کمک می‌کند.

هرچند این SSD می‌تواند برای همه کاربران خواستنی باشد، اما بیشتر برای استفاده‌هایی چون سرورها، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های نظارتی و هر استفاده دیگری که با حجم نوشتن بالا همراه هستند، ایده آل است.

این SSD در ظرفیت‌های 64، 128 و 256 گیگابایت عرضه می‌شود. بیشینه سرعت خواندن و نوشتن متوالی آن به ترتیب به 560 و 420 مگابایت در ثانیه می‌رسد و عملکرد خواندن و نوشتن تصادفی هم 56,000 و 75,000IOPS اعلام شده است.

از آنجایی که این SSD از رابط SATA بهره می‌گیرد، سرعت خواندن و نوشتن آن خیره کننده نیست اما دوام بسیار بالایی دارد. دوام مدل 64 گیگابایتی 3,600 ترابایت، دوام مدل 128 گیگابایتی 7,200 ترابایت و دوام مدل 256 گیگابایتی 14,400 ترابایت نوشتن در طول عمر اعلام شده است.

در حقیقت در ساخت این SSD خبری از به‌کارگیری تراشه‌های SLC نیست و در عوض از تراشه‌های TLC NAND توشیبا استفاده شده است، با این حال در هر سلول حافظه تنها یک بیت داده نگه داری می‌شود و همواره در حالت SLC  کار می‌کند.

تاکنون Trancend قیمت این محصول را اعلام نکرده است.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار