کد خبر: ۲۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 28
شرکت «اینتل» در یک پروژه موسوم به آتنا (Project Athena) به تولید لپ تاپ‌هایی خاص اقدام می‌کند. این پروژه با کمک شرکای تجاری و سازندگان لپ تاپ در سراسر جهان به پیش می‌رود. بخش اصلی سخت افزار و مؤلفه های فنی از سوی اینتل تأمین می‌گردد. لپ تاپ‌های Athena توسط سازندگان نوت بوک عرضه می‌گردند.
به گزارش  آی تابناک : شرکت «اینتل» در یک پروژه موسوم به آتنا (Project Athena) به تولید لپ تاپ‌هایی خاص اقدام می‌کند. این پروژه با کمک شرکای تجاری و سازندگان لپ تاپ در سراسر جهان به پیش می‌رود. بخش اصلی سخت افزار و مؤلفه های فنی از سوی اینتل تأمین می‌گردد. لپ تاپ‌های Athena توسط سازندگان نوت بوک عرضه می‌گردند. طی آخرین اخبار، Intel یک اختراع جدید را به CES 2020 می‌آورد که می‌تواند آینده لپ تاپ‌ها را دگرگون کند.

اینتل به دنبال لپ تاپ‌هایی باریک، با سخت افزارهای توانمند و باتری با طول عمر بسیار بالا است. این شرکت در برخی مدل‌ها فن و خنک کننده‌های سنتی را حذف کرده و یک کولر جدید را اختراع کرده است. خنک کننده جدید اینتل در CES 2020 نمایش داده شده و دنیای لپ تاپ‌ها را دگرگون می‌کند.

این خنک کننده مصرف انرژی لپ تاپ‌ها را بین 25 تا 30 درصد کاهش داده و بدین ترتیب باتری طول عمر بسیار بالاتری خواهد داشت. طراحی جدید ماژول حرارتی اینتل فن را حذف کرده و به جای آن از نوعی ماده گرافیتی استفاده می‌کند. طراحی کابینت و حتی لولاها در این حالت تغییر کرده و لایه‌های گرافیتی مابین صفحه کلید و قطعات قرار می‌گیرد.

project-athena-1.jpg

در طراحی جدید اینتل، یک محفظه جایگزین هیت سینک می‌گردد؛ این محفظه به لایه‌های گرافیتی که در پشت صفحه کلید قرار دارند، متصل می‌گردد. این شیوه تهویه باعث باریک شدن لپ تاپ‌ها می‌گردد. جالب است بدانید که سازندگان لپ تاپ به این خنک کننده جدید علاقه‌مند شده و قرار است که اولین لپ تاپ‌ها با خنک کننده گرافیتی اینتل در CES 2020 نمایش داده شوند.

انتظار می‌رود که اینتل در CES 2020 افزون بر نسخه جدید خنک کننده و لپ تاپ‌های آتنا، اشاره‌ای به پردازنده‌های Tiger Lake کرده و پرده از برخی محصولات گرافیکی خود بردارد.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار