تولید کنسول بازی پلیاستیشن مثل هر وسیلهی محبوب دیگری برعهدهی یک تیم ماهر و حرفهای بود که از ایدهپردازها و مهندسان تا توسعهدهندگان نرمافزار را شامل میشد؛ گروهی که توانستند باعث خلق یکی از موفقترین برندهای دنیا شوند و اکنون به مناسبت ۲۵ سالگی پلیاستیشن، مروری داریم بر خاطرات و صحبتهای افرادی که در شکلگیری این کنسول و رشد آن در سالهای بعد نقش اساسی داشتند.
همهچیز از یک همکاری شروع شد. نینتندو و سونی قصد تولید پروژهای را در ارتباط با SNES داشتند تا به این کنسول قابلیت پشتیبانی از سیدی را بدهند؛ فرمتی که در سال ۱۹۸۸ یعنی زمان آغاز این همکاری یک تکنولوژی جدید محسوب میشد و به سازندگان بازیهای ویدیویی اجازه میداد درون آثار خود ویدیوهایی طولانی قرار دهند و موسیقیهایی با کیفیت بالا به بازیهای خود اضافه کنند. هرچند پیش از آن هم کنسولی مثل TurboGrafx-16 بهسراغ استفاده از یک قطعهی جانبی رفته بود که امکان اجرای سیدی را میداد، ولی مشکل این بود که این محصول شرکت NEC بازیهای باکیفیت زیادی نداشت و از این نظر قابل مقایسه با کنسول نینتندو نبود. بنابراین همکاری نینتندو و سونی میتوانست به نتایج درخشانی منجر شود؛ همکاریای که قرار بود از دل آن یک قطعهی جانبی بهنام SNES-CD برای SNES تولید شود و همچنین کنسولی ترکیبی هم با نام پلیاستیشن توسط سونی بهدست علاقمندان برسد.
منبع : زومیت