کد خبر: ۲۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 16
در این بازه زمانی‌ که اکثر فعالیت‌ها همچون رفت‌و‌آمد، خرید،‌ مطالعه و ... به صورت آن‌لاین در حال انجام است، کلان‌داده‌ها همچون طلا برای کسب‌ وکارها با ارزش هستند. از این رو نیاز است از این داده‌ها به بهترین شکل استفاده شود و بتوان از فعالیت کاربران در سایت‌ها و بسترهای مختلف، اطلاعات جامعی از سلیقه و رفتارشان در فعالیت‌های روزمره جمع‌آوری و به همان نسبت خدمت‌رسانی را هدفمند و کاراتر کرد.
به گزارش آی تابناک : در این بازه زمانی‌ که اکثر فعالیت‌ها همچون رفت‌و‌آمد، خرید،‌ مطالعه و ... به صورت آن‌لاین در حال انجام است، کلان‌داده‌ها همچون طلا برای کسب‌ وکارها با ارزش هستند. از این رو نیاز است از این داده‌ها به بهترین شکل استفاده شود و بتوان از فعالیت کاربران در سایت‌ها و بسترهای مختلف، اطلاعات جامعی از سلیقه و رفتارشان در فعالیت‌های روزمره جمع‌آوری و به همان نسبت خدمت‌رسانی را هدفمند و کاراتر کرد. در بازار مسکن نیز به همین صورت می‌توان از این دیتاها بهترین استفاده را کرده و ارزش افزوده‌هایی به همراه آورد. به طور مثال متقاضی اجاره‌آپارتمان در الهیه با واردکردن نیازهای خود از نظر متراژ، تعداد اتاق‌ها و سایر مولفه‌های مهم همچون قیمت مدنظر خود، فایل‌هایی از سراسر فضای مجازی که کاملا با شرایط و نیازهای او سازگار است را مشاهده می‌کند.

اما این یک بخش کوچک از نقش کلان‌داده‌ها در بازارمسکن است و علاوه بر اینکه در بحث خرید، فروش و جستجوی ملکی می‌توان از این مباحث بهره ‌برد، در سیاست‌گذاری‌های کلان و اقتصاد مسکن نیز می‌توان بهترین استفاده را از کلان‌داده‌ها کرد. لازم به ذکر است، داده‌ها نیاز دارند تا در پروسه‌ای قرار بگیرند که بتوان یک محصول و خروجی مناسب از آنها برداشت کرد؛ به فرآیندی که این عمل را انجام می‌دهد یادگیری ماشینی یا هوش‌مصنوعی می‌گویند.

هوش‌مصنوعی با استخراج، جمع‌آوری و پردازش، اطلاعات خام را به دیتاهای قابل استفاده تبدیل می‌کند. این مهم را سامانه‌ای هوشمند با عنوان کیلید در بازار مسکن برعهده گرفته و توانسته ابزارهای مختلفی در این بخش ایجاد کند.

کیلید در مرحله نخست، تسریع و تسهیل در انجام معاملات ملکی را در دستور کارقرارداده و توانسته این مهم را به بهترین شکل در بازار املاک ایجادکند. در مرحله بعد کاربران می‌توانند اطلاعات تکمیلی از روند قیمت و تعداد معاملات مناطق مختلف را در بازه‌های زمانی دلخواه که خود کاربران تعیین می‌کنند مشاهده کنند.

این بخش علاوه بر اینکه کاربران و متقاضیان را از روند معاملات آگاه می‌سازد، سیاست‌گذاران و سازندگان را برای تصمیم‌های بهتر و کلان در مناطق مختلف راهنمایی می‌کند.

کیلید در بخشی دیگر که می‌توان به عنوان بهترین مثال از کاربرد کلان‌داده‌ها و هوش‌مصنوعی در بازارمسکن از آن یاد کرد، ‌تخمین قیمت مسکن را راه‌اندازی کرده است. کیلید با استفاده از هوش‌مصنوعی تمام اطلاعات کاربردی از قیمت، متراژ و سایر شاخصه‌های مهم و تاثیرگذار یک ملک را از بسترهای مختلف اطلاعاتی همچون سامانه اطلاعات بازار املاک (سابا) و پست پارسل‌های شهری استخراج می‌کند و پس از پردازش به کاربر ارائه می‌دهد.

گفتنی است کیلید، دستیابی به مشخصات کاربردی همچون تخمین قیمت را بسیار آسان کرده و تنها با واردکردن کدپستی ده‌رقمی از سوی کاربر، اطلاعات فوق به آن نمایش داده می‌شود. بدین صورت متقاضی خرید آپارتمان در تجریش با مراجعه به کیلید تمام اطلاعات کاربردی را از بخش اطلاعات مسکن دنبال کرده، پس از آن به جستجو از طریق ابزارهای مختلف کیلید خانه مناسب خود را انتخاب و با واردکردن کدپستی آن در بخش تخمین قیمت کیلید، ارزش واقعی آن را متوجه شده و با آگاهی کامل با مالک وارد مذاکره می‌شود.

لازم به ذکر است کیلید تمام شاخصه‌های مهم و تاثیرگذاری که نیروی‌انسانی برای برآورد قیمت یک ملک در نظر می‌گیرد را برای تخمین قیمت محاسبه می‌کند. نکته قابل توجه ضریب خطای بسیار پایین و زیر ده درصد این تخمین قیمت است که در بین سامانه‌های مشابه در کشورهای توسعه یافته زبانزد شده است.

همانطور که اشاره شد، کیلید ابزارهای جستجو ملک را نیز در کشور توسعه داده است و علاوه بر اعمال فیلترهای متعدد، می‌توان از روی نقشه منطقه دلخواه را مشخص و گستره جستجو را کوچک‌تر کرد. از سوی دیگر سامانه کیلید برای اولین بار جستجو از روی دوربین گوشی همراه را در سامانه خود تعبیه کرده و بدین صورت کاربر می‌تواند به راحت‌ترین شکل که همانا گرفتن دوربین گوشی روی یک ملک است، به جستجو بپردازد.

از سوی دیگر کیلید با تولید محتواهای تخصصی در بخش مسکن و مباحث مرتبط با این حوزه، و انتشار آن در مجله خبری خود با عنوان (KiliDmag) فعالیت‌های خود را کامل کرده و افزایش آگاهی کاربران را در دستور کار خود قرارداده است.

درنتیجه می‌توان، کیلید را مرجعی برای رفع تمام نیازهای مسکنی برشمرد و آن را نقطه اتصال تکنولوژی به اقتصاد مسکن عنوان کرد. این سامانه از طریق این ابزارها در تمام مراحل خرید یا اجاره خانه همراه کاربر است. به زبان ساده متقاضی خرید یا اجاره آپارتمان در آسمان می‌توان با مراجعه به بخش اطلاعات بازارمسکن اطلاعات جامع از وضعیت منطقه دریافت کرده، پس از آن به جستجو بپردازد و پس از پیدا کردن خانه مورد نیاز خود از طریق تخمین قیمت، از ارزش واقعی آن ملک باخبرشده و با آگاهی کامل با مالک وارد مذاکره شود.




منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار