کد خبر: ۲۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 15
کمپانی خودروسازی فولکس واگن و دولت قطر، قراردادی را امضا کرده‌اند که در پی آن تا سال ۲۰۲۲، بیشتر سیستم حمل و نقل عمومی قطر را با ماشین‌های خودران جایگزین می‌شود. در حال حاضر، دوحه پایتخت کشور قطر، اولین شهری است که از این قرارداد سود خواهد برد.
به گزارش آی تابناک : قراردادی که روز شنبه بین گروه فولکس واگن و سازمان سرمایه‌گذاری قطر انجام گرفته، پروژه‌ای بسیار گران‌قیمت خواهد بود که ۴ برند تحت کنترل فولکس واگن را در بر می‌گیرد. این ۴ برند شامل خودروهای عمومی فولکس واگن، اسکانیا، سیستم حمل و نقل اشتراکی MOIA و شرکت تابع حمل و نقل هوشمند خودران آئودی (AID) می‌شود.

هدف از این کار توسعه کل سیستم حمل و نقل است که تمامی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی، حمل و نقل‌های وابسته به دولت، زیرساخت‌های شهری و برنامه‌های درخواست خودرو‌های آنلاین و سرویس‌های مرتبط را شامل می‌شود. در ادامه نیز قرار است این ماشین‌های خودران به سیستم حمل و نقل شهری اضافه شوند.

فلکس واگن

منصور المحمود، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری قطر در این رابطه می‌گوید:

برای رشد شهرمان، نیاز داریم تا موج جدیدی از نوآوری‌ها به شهر وارد شوند. ماشین‌های دارای هوش مصنوعی و عاری از هرگونه آلایندگی که تکنولوژی‌های جدیدی به همراه خود دارند، به حمل و نقل شهری کمک کرده و در عین حال تراکم را کاهش خواهند داد و در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کنند.

این ناوگان در ابتدا شامل ۳۵ دستگاه خودرو برقی ID. Buzz از دسته خودروهای عمومی فولکس واگن می‌شود که در مسیر‌های تقریبا ثابت حرکت می‌کنند و می‌توانند ۴ نفر را همزمان جا به جا کنند. در ادامه نیز ۱۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا به این ناوگان اضافه می‌شود. لازم به ذکر است که این ناوگان در محدوده حفاظت شده در دوحه فعالیت خواهد کرد.

تست‌های خصوصی اولیه که شامل ماشین‌ها و اتوبوس‌ها می‌شود، در سال ۲۰۲۰ شروع به کار می‌کنند. اما تست‌های آزمایشی از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهند شد. فولکس واگن و سازمان سرمایه‌گذاری قطر می‌گویند که این پروژه در سال ۲۰۲۲ به بهره‌برداری می‌رسد.





منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار