کد خبر: ۲۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 15
در روز گذشته، «مایکروسافت» به شکلی غیر منتظره کنسول و یا به عبارت بهتر کنسول‌های نسل نهم خود را موسوم به Xbox X Series معرفی کرد. به گفته مایکروسافت، این کنسول تا 4 برابر قوی‌تر از کنسول بازی Xbox One X بوده و در ادامه به سراغ برخی نکات دقیق‌تر از این محصول جذاب خواهیم رفت. آیا Xbox X Series از سد PlayStation 5 بگذرد؟
به گزارش آی تابناک : در روز گذشته، «مایکروسافت» به شکلی غیر منتظره کنسول و یا به عبارت بهتر کنسول‌های نسل نهم خود را موسوم به Xbox X Series معرفی کرد. به گفته مایکروسافت، این کنسول تا 4 برابر قوی‌تر از کنسول بازی Xbox One X بوده و در ادامه به سراغ برخی نکات دقیق‌تر از این محصول جذاب خواهیم رفت. آیا Xbox X Series از سد PlayStation 5 بگذرد؟

هرچند که کنسول‌های بازی نسل نهم در تعطیلات کریسمس سال 2020 وارد بازار خواهند شد، اما به نظر می‌رسد که از همین حالا هم رقابت مابین آنها آغاز شده است. کنسول‌های Xbox X Series با ظاهری یکسان عرضه شده و به نظر می‌رسد که تفاوت اصلی آنها در بحث سخت افزار، و آن هم حافظه‌های نیمه هادی و ذخیره سازی باشد. با توجه به طراحی مایکروسافت می‌توان نتیجه گرفت که قابلیت حمل و نقل و جا به جایی تا حد زیادی کاسته شده است.

XBOXX-02.jpg

بر خلاف کنسول‌های پیشین، نمی‌توانید Xbox X Seriesها را به سادگی جا به جا کنید. مایکروسافت هیچ اشاره‌ای به جزئیات توان این کنسول نکرده است؛ با این وجود این شرکت تاکید کرده است که کنسول نسل نهم این شرکت به ریزمعماری 7 نانومتری ZEN2 و گرافیک RDNA مجهز است. با نظر به تاریخ عرضه، به نظر می‌رسید که مایکروسافت و AMD بر سر استفاده از معماری ZEN3 به توافق برسند که این مسئله منتفی شده است. مایکروسافت اعلام کرده است که RDNA به ازای هر وات، تعداد پردازش‌های بسیار بیشتری را به نسبت Radeonهای پیشین ارائه می‌دهد.

XBOXX-04.jpg

اگر مسئله حمل پذیری و سخت افزار پردازشی را کنار بگذاریم، به نمایشگرهای دیجیتالی می‌رسیم. طراحی Xbox X Series فاقد هر گونه نمایشگر دیجیتالی، ولو کوچک است. در نتیجه برای دریافت جزئی‌ترین اطلاعات، به نمایشگر متصل، از جمله تلویزیون و یا مانیتور متکی خواهید بود. به نظر می‌رسد که حذف هرگونه نمایشگر دیجیتالی از روی کنسول‌های بازی به منظور کاهش قیمت آنها و بالا بردن ارزش خرید به نسبت کامپیوترهای شخصی است.

در گذشته، برخی سازندگان کامپیوترهای گیمینگ آماده در تلاش برای کاهش ابعاد کیس های تولیدی، آنها را برای بازی‌های E-Sport و حمل پذیری بالا طراحی می‌کردند تا به نوعی رقیبی برای کنسول‌های بازی باشند. اما با وجود طراحی Xbox X Series، به نظر می‌رسد که دیگر نیازی به تلاش سازندگان کامپیوتر در این زمینه وجود ندارد. مایکروسافت از یک طراحی برج (Tower) مانند استفاده کرده و بدون پیچیدگی خاص، سیستم تهویه بزرگی را به سمت بالا هدایت کرده است. هرچند که طراحی ساده و مشکی آن بسیار شیک و جذاب به نظر می‌رسد، اما خبری از زرق و برق‌های گیمینگ در آن نخواهد بود.

XBOXX-03.jpg

شاید در آینده و با ارائه نسخه‌های خاص و ماد شده، این مسئله تا حدودی بهبود یابد. البته ظاهر کنسول یک نکته سلیقه‌ای است. این کنسول از رابط HDMI 2.1 پشتیبانی کرده و تصاویر 4K را با فرکانس‌های 60 و 120 هرتز پخش خواهد کرد. همچنین تصاویر و صدای 8K را نیز به خوبی پوشش می‌دهد. سیستم خروجی آن با تمام مانیتور و تلویزیون‌های مبتی بر فناوری‌های Variable Refresh Rates سازگار است. Xbox X Series از یک درایو SSD اختصاصی استفاده می‌کند که جزئیات آن از سوی مایکروسافت اعلام نشده است. این شرکت ادعا می‌کند که Xbox X Series سریع‌ترین کنسول جهان خواهد بود؛ بدیهی است که «فیل اسپنسر» به وضوح کنسول رقیب، PS5 را هدف قرار داده است.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار