کد خبر: ۲۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 15
مدیران ارشد شرکت «چارگون» برنامه‌های خود برای نهمین گردهمایی سالانه این شرکت که هفتم دی ماه برگزار می‌شود را تشریح کردند.
به گزارش آی تابناک : مدیران ارشد شرکت «چارگون» برنامه‌های خود برای نهمین گردهمایی سالانه این شرکت که هفتم دی ماه برگزار می‌شود را تشریح کردند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های نشست خبری چارگون پیرامون همین موضوع اعلام شد، استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای داشتن یک اتوماسیون اداری هوشمند بود؛ قابلیتی که چارگون در آینده‌ای نزدیک آن را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

ترکیب اتوماسین اداری و هوش مصنوعی

«فرزاد رحمانی»، مدیرعامل چارگون اعلام کرد که این شرکت معتقد است در زمان کنونی، سیستم اتوماسیون اداری باید به شکل هوشمند فعالیت کند. همین مسئله به معنای آن است که سیستم اتوماسیون، در کارهای روتین به جای کاربر یا مدیر، تصمیم بگیرد و کار کند. مدیرعامل چارگون در همین رابطه توضیح داد:

«سیستم اتوماسیون اداری می‌تواند فرآیندهای تکراری را یاد بگیرد و سپس آن‌ها را به شکل اتوماتیک و هوشمند انجام دهد. اینجا مباحث یادگیری ماشین و هوش مصنوعی مطرح است. ما امسال مجموعه‌ای از قابلیت‌ها را به سیستم اتوماسیون اداری در همین راستا اضافه کرده‌ایم که در گردهمایی آن‌ها را تشریح می‌کنیم.»

این مسئله از جایی مهم است که چارگون، بیشترین کاربر اتوماسیون اداری را در ایران دارد. مدیرعامل چارگون در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه اتوماسیون اداری هوشمند از چه زمان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، چه قابلیت‌هایی دارد و تاکنون چگونه آزمایش خود را پس داده، گفت:

«تصور کنید شما یک مدیر هستید که در سیستم اتوماسیون اداری یک نامه دریافت می‌کنید. باید نامه را بخوانید، تشخیص دهید چه کاری باید در این رابطه انجام شود و چه کسی می‌تواند این ماموریت را به بهترین شکل انجام دهد. اینجا شما به همان شخص نامه می‌زنید و از او می‌خواهید همان کار را انجام دهد. از طرفی تعداد زیادی نامه هم در سازمان‌ها رد و بدل می‌شود که صرفاً لازم است یک فعالیت روتین روی آن انجام شود. برای مثال بخش زیادی از نامه‌ها جهت اطلاع است یا اقدام ساده‌ای باید انجام شود. سیستم می‌تواند یاد بگیرد نامه‌هایی که کلیدواژه‌های خاصی داشته‌اند، یا از سازمان‌های خاص یا در مقاطع زمانی خاص دریافت شده‌اند، بیشتر به چه شخص خاصی ارجاع داده شده‌اند یا چه کارهای مشخصی از آن‌ها خواسته شده است. سیستم اینجا تلاش می‌کند به جای کاربر تصمیم بگیرد.»

او همچنین گفت که هوش مصنوعی با استفاده بیشتر بهینه‌تر می‌شود و حتی خودروهای بدون راننده نیز برای دوره‌ای طولانی، ابتدا نیاز به پایش و نظارت دارند: «ما نمی‌گوییم با استفاده از این ویژگی، کاربر می‌تواند سیستم را رها کند. ولی واقعیت این است که در سازمان‌ها فعالیت روتین به شدت وجود دارد. برای مثال مدیر نامه را به شخصی ارجاع می‌دهد تا آن را مشاهده کند یا یک گزارش تهیه کند. اگر سیستم ما بتواند در همین کارهای روتین، به جای فرد تصمیم بگیرد، دیگر نیازی نیست تا کاربر اصلی دستور لازم را بدهد. می‌تواند بعداً روند گزارش‌ها را بررسی کند.»

رحمانی اعلام کرد که در گردهمایی ۷ دی ماه، بخشی از این قابلیت‌ها رونمایی خواهند شد: «تا پیش از پایان امسال، همین قابلیت‌ها در اختیار کاربران ما قرار می‌گیرد. هرچند بلافاصله پس از گردهمایی، بخشی از مشتریان این آپدیت را دریافت می‌کنند.»

هدف چارگون افزایش بهره‌ وری است

مدیرعامل چارگون همچنین اعلام کرد که امروز هدف اصلی این شرکت، داشتن بیشترین نقش در افزایش بهره‌وری در جامعه ایران است: «وارد هر سازمانی که می‌شویم با راهکارهایی که به آن‌ها می‌دهیم به بهره وری‌شان کمک می‌کنیم. وقتی وارد می‌شویم و سیستم اتوماسیون اداری می‌دهیم، حجم انبوهی از کاغذ در سازمان‌ها کاهش پیدا می‌کند.»

او اعلام کرد که در ۲۱ سال اخیر، چارگون جهش قابل قبولی داشته و امروز، ۱.۵ میلیون کاربر، هر روز صبح کار خودشان را با «دیدگاه» شروع می‌کنند؛ از حوزه‌های منابع انسانی و مالی گرفته تا فرآیندهای مختلف سازمانی. به گفته او، اکنون ۱۵۰۰ سازمان، وزارت‌خانه، شرکت‌های بخش خصوصی، شرکت‌های نام آشنا، بانک‌ها و دانشگاه‌ها از پلتفرم دیدگاه استفاده می‌کنند. رحمانی همچنین اعلام کرد که تیم چارگون اکنون به ۳۵۰ نفر رسیده است.

پلتفرم دیدگاه، اکنون ۴۴ ماژول مختلف نرم‌افزاری دارد که هر کدام، در حوزه خاصی به بهره‌وری سازمان‌ها کمک می‌کنند. رحمانی می‌گوید: «چارگون فقط یک محصول به نام دیدگاه دارد، اما این محصول بسیار گسترده است و از ۴۴ ماژول نرم‌افزاری بهره می‌برد. این مجموعه محصولات در ۵ دسته کاری، به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کنند: اتوماسیون اداری، منابع انسانی، مالی، لجستیک و فرآیند‌ها

انتقال مرکز مدیریت به «زاگرس»

مدیرعامل چارگون اعلام کرد که در یک سال اخیر، صدها قابلیت مختلف به زیرساخت‌ها اضافه شده است. او گفت که حالا نرم افزار مرکز مدیریت (کنسول مدیریتی دیدگاه) روی فریم ورک جدید یعنی «زاگرس» قرار گرفته و در گردهمایی ۷ دی ماه، از آن رونمایی به عمل خواهد آمد.

او خبر داد که از یک ماه پیش، بخشی از مشتریان از این ویژگی استفاده کرده‌اند تا چارگون بتواند بازخوردهای آن‌ها را دریافت کند.

رحمانی همچنین گفت در گردهمایی‌های چارگون، چیزی معرفی می‌شود که نهایی شده باشد و این شرکت نمی‌خواهد صرفاً از برنامه‌های آینده‌اش بگوید.

دیدگاه همراه

مدیرعامل چارگون اعلام کرد که دیدگاه همراه، پلتفرمی است که چند اپلیکیشن روی آن قرار دارند. به گفته او همین مسئله باعث شده تا مدیران سازمان‌ها بتوانند به سادگی در هر جایی با موبایل، به کارهای خود رسیدگی کنند. رحمانی در همین رابطه می‌گوید:

«اپلیکیشنی که در سال ۹۲ معرفی کردیم، امروز به یک پلتفرم تبدیل شده است. ما سازمانی را به عنوان مشتری داشته‌ایم که حدود ۲۵ درصد فعالیت‌های مدیرانش فقط از طریق اپلیکیشن همراه اتفاق می‌افتد. این یک آمار شاخص است. تا قبل از آن مدیر باید پشت کنسول مربوط خودش می‌نشست، اما دیگر زمان و مکان مطرح نیست. شاید این موضوع برای کسانی که از اپلیکیشن‌های شخصی استفاده می‌کنند، ملموس باشد، اما اینطور انجام کار سازمان در همه زمان‌ها ممکن است.»

راهکار منابع انسانی

رحمانی خبر می‌دهد که راهکار منابع انسانی چارگون اکنون بهترین تجربه را در این حوزه، به ویژه در سازمان‌های بزرگ، ارائه می‌دهد. او می‌گوید سامانه‌ای که برای یک شرکت با ۵ هزار نفر کار می‌کند، نمی‌تواند برای همان شرکت پس از رشد و رسیدن به ۵۰ هزار کاربر، کار کند:

«شاید در ظاهر اتفاق خاصی رخ ندهد اما در بک اند، همه‌چیز تغییر کرده. مسائل مربوط به مدیریت اطلاعات در آن حجم، یک مهندسی ویژه را می‌طلبد. دیدگاه و بخش منابع انسانی، امروز در سازمان‌هایی با ۱۰۰ هزار نفر نیز فعال است. پیش از این چنین سازمان‌هایی برای نگه‌داری از چنین اطلاعاتی نیاز به پرداخت هزینه‌های بسیار بالا بودند اما امروز این سازمان‌ها، با راهکار منابع انسانی دیدگاه مدیریت می‌شوند.»

او می‌گوید از لحظه‌ای که نیاز به جذب نیرو احساس می‌شود تا زمانی که مصاحبه و جذب انجام شود، در نرم‌افزار «مدیریت جذب» وجود دارد که امسال در گردهمایی معرفی خواهد شد.

نمایشگاه کسب‌وکارهای نوآور

«شاهین طبری»، رییس هیات مدیره چارگون اعلام کرد که همزمان با گردهمایی چارگون، ۱۷ شرکت استارتاپی در نمایشگاهی که در محل برگزاری مراسم وجود دارد، شرکت خواهند کرد تا بتوانند دستاوردهای خود را به نمایندگان بیشتر از ۱۰۰۰ شرکتی که در این رویداد حضور دارند، عرضه کنند.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار