کد خبر: ۲۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 14
چیپست Kirin 990 هنوز جدید بوده و مدت زیادی از رونمایی آن نگذشته است. اما شایعات از چیپست Kirin 1020 با قدرت پردازشی ۵۰ درصدی نسبت به نسل فعلی خبر می‌دهند. افراد نزدیک به پروژه توسعه چیپست‌های Kirin می‌گویند که نام غیر رسمی این چیپست «بالتیمور» بوده و باید شاهد عرضه آن در پرچمدار جدید هواوی باشیم.
به گزارش آی تابناک : چیپست Kirin 990 هنوز جدید بوده و مدت زیادی از رونمایی آن نگذشته است. اما شایعات از چیپست Kirin 1020 با قدرت پردازشی ۵۰ درصدی نسبت به نسل فعلی خبر می‌دهند. افراد نزدیک به پروژه توسعه چیپست‌های Kirin می‌گویند که نام غیر رسمی این چیپست «بالتیمور» بوده و باید شاهد عرضه آن در پرچمدار جدید هواوی باشیم.

اگر به خاطر داشته باشید، تفاوت چیپست Kirin 980 و 990 بیشتر در بحث عرضه تکنولوژی 5G و بهینه‌سازی مصرف انرژی بود. اما قرار است که چیپست جدید کمپانی هواوی با لیتوگرافی ۵ نانومتری به بازار عرضه شود و از معماری Cortex-A78 استفاده کند. در نتیجه احتمالا قوی‌ترین چیپست از نظر پردازشی را شاهد خواهیم بود.

البته دلایل زیادی وجود دارد که این ادعا را ثابت کنند. مهمترین دلیل این کار، از قلم انداختن معماری Cortex-A77 توسط هواوی است. چیپست Kirin 990 از Cortex-A76 استفاده می‌کند. در مقابل MediaTek Dimensity 1000 نیز از Cortex-A77 بهره می‌برد. حتی کوالکام ۸۶۵ نیز به استفاده از Cortex-A78 رو نیاورده است. اگر روند فعلی را در نظر بگریم، می‌توان به یقین گفت که گوشی بعدی کمپانی چینی از سری میت، احتمالا از Kirin 1020 استفاده کند.

Kirin 1020

البته دلیل عرضه نشدن هواوی P40 پرو با این چیپست می‌تواند تفاوت در تاریخ عرضه این دو باشد. زیرا اگر بخواهیم تاریخ عرضه چپسیت Kirin 1020 را در نظر بگیریم، کمپانی چینی معمولا آن را در شهریور هر سال رونمایی می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت که P40 پرو با همان چیپست قدرتمند فعلی Kirin 990 به بازار عرضه می‌شود.

در نتیجه پس از معرفی رسمی Kirin 1020 در شهریور، باید شاهد عرضه میت ۴۰ پرو در مهر سال آینده باشیم. با این حال به نظر می‌رسد که چیپست جدید هواوی، به شدت دیگر رقبا را تحت فشار بگذارد و احتمالا شاهد یکی از قوی‌ترین گوشی‌های اندرویدی باشیم. البته در این بین نباید چیپست‌های سری A اپل را نیز فراموش کرد که معمولا از دیگر رقبا سریع‌تر و قدرتمندتر هستند.




منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار