کد خبر: ۲۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 14
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده با چین به توافق رسیده و تعرفه های وارداتی تنبیهی جدید بر کالاهای تولید این کشور از جمله آیفون و لپ تاپ اعمال نمی شود.
به گزارش آی تابناک : شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: ما بر سر قرارداد بسیار بزرگ «مرحله اول» (Phase One Deal) با چین به توافق رسیدیم. بنابر این تعرفه های مالیات تنبیهی بر کالاهای چینی در ‍‍۵ دسامبر اعمال نخواهد شد، زیرا ما توافق کردیم. 

این در حالی است که در صورت اجرایی شدن تعرفه مالیات بر واردات مذکور، قیمت کالاهای چینی از جمله آیفون و لپ تاپ ها ۱۵ درصد افزایش می یافت. اما اکنون با توجه به قرارداد مذکور و توئیت ترامپ اعمال این تعرفه منتفی شده است.

قرارداد مذکور شامل تعهد کشور چین به خرید محصولات آمریکایی بیشتر در سال های آتی است. علاوه بر آن طبق قرارداد مذکور، باید اصلاحات ساختاری و تغییراتی در اقتصاد چین و فرایندهای تجاری آن در حوزه مالکیت معنوی، انتقال فناوری، کشاورزی، خدمات مالی و ارزی و بورس خارجی انجام شود.

دونالد ترامپ در ماه اکتبر از احتمال امضای قرارداد «مرحله اول» با چین سخن گفته بود. البته این قرارداد هنوز امضا نشده است. اما به گفته منابع خبری، معاون وزیر کشاورزی و امور روستایی چین تایید کرده است این قرارداد شامل طرح هایی برای افزایش خرید محصولات آمریکایی است اما به طور دقیق مقدار افزایش ذکر نشده و دولت آمریکا نیز متن کامل یا خلاصه شده توافقنامه را منتشر نکرده است.

البته طبق گزارش وال استریت ژورنال تعرفه مالیاتی ۲۵ درصدی بر برخی محصولات چینی همچنان پابرجا است.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار