کد خبر: ۲۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 12
راکت «نیو شپرد» (New Shepard) کمپانی بلو اوریجین (Blue Origin)، دوازدهمین پرتاب آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.
به گزارش آی تابناک : راکت «نیو شپرد» (New Shepard) کمپانی بلو اوریجین (Blue Origin)، دوازدهمین پرتاب آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

ساعت 11:53 دقیقه صبح دیروز (20 آذر) به وقت محلی، راکت یک مرحله ای نیو شپرد از مقر پرتاب شرکت بلو اوریجین در تگزاس غربی از روی زمین بلند شد و در پرواز 10 دقیقه و 16 ثانیه ای خود، با نهایت سرعت 3576 کیلومتر بر ساعت به ارتفاع 106 کیلومتری صعود کرد.

بلو اوریجین، که جف بزوس مالک میلیاردر آمازون آن را تاسیس کرده، تاکنون از دو راکت در پنج ماموریت متوالی استفاده کرده و این اولین مرتبه ای است که این شرکت موفق می شود شش ماموریت متوالی را با کمترین میزان تعمیرات بین پرتاب ها انجام دهد.

راکت نیو شپرد، نوعی راکت چندبار مصرف است و برای حمل سرنشین و محموله به زیر مدار زمین طراحی شده و پس از رسیدن به ارتفاع بالای 100 کیلومتر، به زمین باز می گردد. زمانی که راکت به ارتفاع 76 کیلومتری می رسد، کپسول از آن جدا شده و بدون نیروی پیشران تا ارتفاع 106 کیلومتری صعود می کند.

پس از پایان ماموریت، راکت به شکل کنترل شده روی زمین فرود می آید و کپسول نیز به کمک چتر و راکت های کوچکی که آخرین لحظه روشن می شوند، به آرامی روی زمین می نشیند. سرنشینان کپسول حین ماموریت به مدت سه دقیقه بی وزنی را تجربه می کنند.

شرکت بلو اوریجین هدف از ساخت راکت نیو شپرد را تنها حمل سرنشین و محموله به فضا ندانسته و قصد دارد از آن برای توسعه وسیله پرتاب مداری و ماه نشین نیز استفاده کند.

شرکت بلو اوریجین برای این ماموریت آزمایشی کاردستی های هنری دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان، پروژه درسی دانشجویان دانشگاه کلمبیا به منظور مطالعه اثرات بی وزنی روی سلول ها و یک پروژه آزمایشی بازیافت برای بهره برداری از گازهای مفید در ماموریت های فضایی طولانی مدت را درون کپسول قرار داده بود.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار