کد خبر: ۲۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 12
شرکت آمریکایی "انویدیا"(NVIDIA ) اخیرا موفق به توسعه یک سیستم یادگیری ماشین به نام "دیب-آر"(DIB-R) شده که می‌تواند تصاویر ۲ بعدی را به مدل‌های سه‌بعدی تبدیل کند.
به گزارش آی تابناک : شرکت اِنویدیا که پیشگام در امر فناوری‌های کارت‌های ویدئویی، گرافیکی، ایستگاه‌های کاری و رایانه‌های شخصی است اخیرا سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده است که توسط آن می‌تواند تصاویر ۲ بعدی را به مدل‌های ۳ بعدی تبدیل کند. سیستمی که پژوهشگران شرکت انویدیا اختراع کرده‌اند می‌تواند با در نظر گرفتن نورپردازی، بافت و عمق تصویر تصاویر دو بعدی را به مدل‌های سه بعدی تبدیل کند. این مدل توسط محققان انویدیا در همایش سالانه "NeurIPS" ونکوور ارائه خواهد شد.

براساس گفته‌ی وبسایت انویدیا، این دستگاه مخصوصاً برای زمینه‌هایی مانند رباتیک مفید است.

"سانجا فیدلر"(Sanja Fidler) مدیر هوش مصنوعی انویدیا گفت: تصور کنید هنگامی که یک عکس می‌گیرید بتوانید آن را به یک تصویر سه‌بعدی تبدیل کنید. این بدان معنی است که اکنون می‌توانید تصویری را که ثبت کرده‌اید از هر زاویه و به دقت مشاهده کنید. تبدیل یک عکس قدیمی از والدین، نقاشی فرزندان، بازی ویدیویی مورد علاقه خود یا هر چیز دیگری از فرمت ۲ بعدی به ۳ بعدی می‌تواند یک فرصت عالی باشد.




منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار