کد خبر: ۲۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 12
مرسدس بنز کلاس GLA جدید با تغییرات فراوان در سیستم محرکه، طراحی بیرونی و داخل کابین رونمایی شد و سال ۲۰۲۰ در بازارهای اروپایی و آمریکا عرضه می‌شود.
به گزارش آی تابناک : سرانجام مرسدس بنز کلاس GLA مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد که نمایانگر قسمت چهارم و پایانی خودروهای ساب‌کامپکت لوکس خودروساز آلمانی است. کراس‌اور کاملا بازطراحی‌شده‌ی مرسدس بنز براساس همان پلتفرم مدل‌های گذشته ساخته می‌شود و نسبت به مدل قبلی خود جادارتر است؛ علاوه بر این نسخه‌ی پرفورمنس این خودرو نیز برای علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

Mercedes-AMG GLA 35 / مرسدس بنز کلاس gla

در بیرون، مرسدس بنز کلاس GLA کاملا نسخه‌ای تکامل‌یافته از مدل قدیمی خود است. از جمله موارد قابل ذکر می‌توان به دماغه بلند اشاره کرد. بخش عقب خودرو نیز دیگر شبیه کلاس GLB حالت جعبه‌ای ندارد و به‌طرز معقولی به کلاس هاچ‌بک نزدیک می‌شود. چراغ‌های جلو و جلوپنجره ظاهری درهم کشیده دارند و چراغ‌های عقب باریک‌تر و ظریف‌تر هستند. همچنین مرسدس بنز GLA جدید بلندتر است؛ زیرا ۱۰ سانتی‌متر به ارتفاع، ۳ سانتی‌متر به عرض و ۲/۸ سانتی‌متر به فاصله محوری افزوده شده، ولی طول کلی حدود ۱/۵ سانتی‌متر کاهش یافته است.

Mercedes-AMG GLA 35 / مرسدس بنز کلاس gla

فاصله جای پای سرنشینان صندلی عقب حداقل ۱۱ سانتی‌متر افزایش می‌یابد و بیشتر ابعاد دیگر حداقل ۲/۵ سانتی‌متر افزایش یافته‌اند. تنها جاهایی که کوچک شده‌اند، فاصله پای سرنشینان جلو و سر سرنشینان عقب هستند که هر دو کمتر از ۲/۵ سانتی‌متر کوچک می‌شوند. طراحی داخل کابین نیز جدید است، اما برای کسی که وقت خود را در مرسدس بنز کلاس A یا CLA و GLB گذرانده باشد، چنین طرحی آشنا خواهد بود. مرسدس بنز کلاس GLA مدل ۲۰۲۱ از صفحه‌نمایش دوتایی (۷ اینچ استاندارد و ۱۰/۲۵ اینچی سفارشی) بهره می‌برد. شکل داشبورد در این مدل کاملا نسبت به مدل‌های قبلی و سایر خودروهای مرسدس بنز که اغلب حالت شناور دارند، متفاوت است.

Mercedes-AMG GLA 35 / مرسدس بنز کلاس gla

مدل‌های استاندارد مرسدس بنز کلاس GLA عبارت‌اند از GLA 250 محرک جلو و GLA 250 4MATIC تمام چرخ محرک. هر دو مدل از پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ برخوردار هستند که ۲۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارند. قدرت از طریق جعبه‌دنده خودکار دوکلاچه هشت سرعته به سمت چرخ‌های محرک می‌رود. سیستم تعلیق خودرو متشکل از مکانیزم مک‌فرسون در جلو و چنداتصالی در عقب است. با سیستم تمام چرخ محرک، قدرت‌رسانی را می‌توان به‌صورت ۵۰ درصد جلو و ۵۰ درصد عقب نیز تغییر داد. تقسیم‌بندی نیرو در شرایط و حالت‌های رانندگی متفاوت است و در حالت Eco و Comfort به‌صورت پیش‌فرض روی ۸۰:۲۰ تنظیم می‌شود؛ درحالی‌که برای حالت اسپرت ۷۰:۳۰ و برای حالت آف‌رود ۵۰:۵۰ است. مدل تمام چرخ محرک نیز از سیستم کنترل سراشیبی (HDC) بهره می‌برد.

Mercedes-AMG GLA 35 / مرسدس بنز کلاس gla

مرسدس بنز GLA 35 اولین مدل پرفورمنس در میان انواع مدل‌های کلاس GLA به شمار می‌رود و سرانجام پس از آن نیز نسخه‌ی قدرتمندتر GLA 45راهی بازار خواهد شد. مدل GLA 35 باتوجه به بهره‌گیری از پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر ردیفی توربوشارژ با قدرت ۳۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متری، چندان ضعیف نیست. در این مدل شاسی و سیستم تعلیق تقویت شده و حالت‌های رانندگی اسپرت‌ نیز وجود دارد. سیستم تعلیق قابل تنظیم الکترونیکی به‌صورت سفارشی موجود است. ترمزها با دیسک‌های ۱۳/۸ اینچی درجلو و دیسک‌های ۱۳ اینچی در قسمت عقب به‌روزرسانی شده‌اند. 

Mercedes-AMG GLA 35 / مرسدس بنز کلاس gla

در کنار مدل کاملا جدید مرسدس بنز GLA، خودروساز آلمانی از مدل AMG نیز رونمایی کرد. مدل جدید با نام کامل مرسدس AMG GLA 35 4MATIC عرضه خواهد شد و هفتمین عضو از خانواده‌ی مدل‌های کامپکت مرسدس بنز  با کد 35 به شمار می‌رود که به‌دنبال هاچ‌بک کلاس A، سدان کلاس A، مدل A-Class L sedan برای بازار چین، کوپه CLA، شوتینگ بریک CLA و شاسی‌بلند GLB عرضه می‌شود. 

Mercedes-AMG GLA 35 / مرسدس بنز کلاس gla

مانند این مدل‌ها، مرسدس AMG GLA 35 از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره می‌برد که ۳۰۲ اسب‌بخار قدرت در ۵،۸۰۰ دوربردقیقه و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در محدوده‌ی ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دوربردقیقه تحویل می‌دهد. پیشرانه به جعبه‌دنده خودکار هشت سرعته AMG Speedshift DCT 8G با حالت دستی مجهز شده است که نیرو را از طریق سیستم تمام چرخ محرک متغیر AMG Performance 4MATIC به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

Mercedes-AMG GLA 35 / مرسدس بنز کلاس gla

به لطف سیستم تمام چرخ محرک و قابلیت کنترل شروع حرکت (Race-Start)، مرسدس AMG GLA 35 مدل ۲۰۲۱ می‌تواند در ۵/۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و بیشینه سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود خواهد شد. 

عملکرد برتر مرسدس AMG GLA 35 در مقایسه با مدل‌های استاندارد در طراحی نیز منعکس شده است. از جمله این موارد می‌توان به جلوپنجره پانامریکانا مخصوص مدل‌های AMG، اسپلیتر جلو به رنگ کروم نقره‌ای، تزئین دریچه‌های هوا و رینگ‌های منحصربه‌فرد ۱۹ اینچی اشاره کرد.

Mercedes-AMG GLA 35 / مرسدس بنز کلاس gla


Mercedes-AMG GLA 35 / مرسدس بنز کلاس glaرینگ‌ها از طرح پنج‌پره دوقلو بهره می‌برند و در اندازه‌های بزرگ‌تر ۲۰ و ۲۱ اینچی نیز موجود هستند. در داخل کابین، مرسدس AMG GLA 35 محیط پیشرفته نمایشگرهای کاملا دیجیتالی سیستم سرگرمی MBUX را دراختیار سرنشینان می‌گذارد. نکات برجسته شامل صندلی‌های اسپرت آرتیکو (Artico) با چرم دست‌ساز و میکروفیبر دینامیکا و دوخت قرمز به‌همراه کمربند ایمنی قرمز، فرمان چندمنظوره و اسپرت AMG در چرم ناپا، تریم فیبرکربن، پدال‌های اسپرت از جنس فولاد ضدزنگ و تزئینات قرمز رنگ است.

از جمله سایر ویژگی‌ها می‌توان به پنج حالت رانندگی، سیستم AMG Dynamics، فرمان با دنده شانه‌ای مخصوص و نسبت متغیر، سیستم ترمز و سیستم تعلیق AMG اشاره کرد. سیستم ​​AMG Ride Control به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود.

قیمت‌گذاری برای این مدل‌های مرسدس بنز کلاس GLA هنوز اعلام نشده است. انتظار می‌رود که قیمت پایه مانند مدل‌های کنونی GLA و GLB حدود ۳۵،۰۰۰ دلار باشد. مسئولان مرسدس بنز اعلام کرده‌اند كه GLA 250 و GLA 250 4MATIC تابستان امسال در دسترس خواهند بود و GLA 35 نیز در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شود.





منبع : زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار