کد خبر: ۲۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 11
تجربه قطع یک هفته‌ای اینترنت و اظهار نظری غیرشفاف از سوی رییس جمهور، باعث شد تا این نظریه که «شبکه ملی اطلاعات» ابزاری است تا در آینده اینترنت قطع شود و کاربران ایرانی صرفاً به یک شبکه داخلی دسترسی داشته باشند، تقویت شود. اما امروز آذری جهرمی بالاخره در این رابطه اظهار نظر کرده و گفته که «اینترنت ملی» هیچ معنایی ندارد.
به گزارش آی تابناک : تجربه قطع یک هفته‌ای اینترنت و اظهار نظری غیرشفاف از سوی رییس جمهور، باعث شد تا این نظریه که «شبکه ملی اطلاعات» ابزاری است تا در آینده اینترنت قطع شود و کاربران ایرانی صرفاً به یک شبکه داخلی دسترسی داشته باشند، تقویت شود. اما امروز آذری جهرمی بالاخره در این رابطه اظهار نظر کرده و گفته که «اینترنت ملی» هیچ معنایی ندارد.

«محمد جواد آذری جهرمی» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و در برابر این نظریه که به شدت در شبکه‌های اجتماعی قوت گرفته، واکنش نشان داد و تاکید کرد که شبکه ملی اطلاعات یک موضوع کاملا تفکیک شده با موضوعی به اسم اینترنت ملی است:

«چیزی به اسم اینترنت ملی معنای خارجی ندارد و اینترنت یک شبکه جهانی است. اینترنت هم داخلی و بین‌المللی ندارد. شبکه ملی اطلاعات یک تفاوت اساسی دارد و معنای اینترنت ملی و قطع اینترنت جهانی نمی‌دهد.»

اینترنت ملی

به گفته جهرمی افرادی که از لفظ «اینترنت ملی» استفاده می‌کنند هدفی جز «تخریب دستاوردهای جوانان در حوزه‌های مختلف ICT ندارند». او با خطاب قرار دادن این دسته از افراد تاکید کرد که نباید پیشرفت کشور را در گروی این حرف‌ها دانست و با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا، رشد و توسعه شبکه ملی اطلاعات را یک امر ضروری دانست:

«یادمان نرفته زمانی که آمریکا از برجام خارج شد و بد عهدی‌های زیادی علیه دولت و ملت ایران انجام داد چه شد. آمریکا با این اقدامات کاری کرد که بسیاری از شرکت‌های ارائه کننده خدمات ابری دیگر هیچ سرویسی به شرکت‌های ایرانی ندهند. همچنین نباید فراموش کنیم که آمریکا اپلیکیشن‌های شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی را از روی گوشی‌ها و اپ استور حذف کرد و سعی کرد به آنها ضربه بزند، یا همچنان بسیاری از خدمات پرداختی جهانی به شرکت‌های ایرانی اعطا نمی‌شود. تمام این موارد به خاطر بد عهدی‌های آمریکاست و باید بدانیم که نباید این کشور برای شرکت‌های ایرانی و جوانان ایرانی تعیین و تکلیف کند که چه موقع رشد کنند و چه موقع رشد نکنند.»

جهرمی با تاکید بر اینکه باید سهم خودمان را از دنیا داشته باشیم اذعان داشت که شبکه ملی اطلاعات با جدیت پیش می‌رود تا وابستگی‌های جهانی کم شود و بتوان از بازار دنیا، سهمی را از آن خود کرد.




منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار