تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 03
شرکت اپل در تاریخ یاد شده و در اقدامی جالب، پرچم دزدان دریایی را بر فراز مقرهای خود به اهتزاز درآورد. حال سوال اینجاست که چرا اپل اقدام به چنین کاری کرده است.

جمعه گذشته یعنی اول آوریل، کمپانی اپل تولد چهل سالگی خود را جشن گرفت و هم اکنون با ارزشی به میزان 700 میلیارد دلار، به عنوان ارزشمندترین برند جهان شناخته می شود.

این شرکت هم اکنون دارای 480 فروشگاه خرده فروشی در 18 کشور دنیاست و توانسته در 3 ماهه نخست سال 2016 درآمدی بیش از 18 میلیارد دلار را از آن خود کند. اما این شرکت در تاریخ یاد شده و در اقدامی جالب، پرچم دزدان دریایی را بر فراز مقرهای خود به اهتزاز درآورد. حال سوال اینجاست که چرا اپل اقدام به چنین کاری کرده است.

 به طور کلی، پرچم دزدان دریایی از جایگاه ویژه ای در تاریخ این کمپانی برخوردار است چرا که استیو جابز در سال 1983 در جلسه ای با تیم مکینتاش به آن ها مطالبی را عنوان کرد که این جمله بیش از همه برای این تیم به یادگار مانده است:"بهتر است تا یک دزد دریایی باشید، تا این که به نیروی دریایی بپیوندید."

 این جمله تاریخی باعث شد تا اعضای تیم مکینتاش، سبکی همانند دزدان دریایی را الگوی خود قرار دهند و طولی نکشید که در سال 1999 به این شرکت لقب "دزدان دریایی سیلیکون ولی" داده شد.

 چنین به نظر می رسد که تیم مکینتاش بسیار تحت تاثیر استیو جابز و افکار وی قرار گرفته است به طوری که جابز از سوزان کایر، از طراحان ارشد این کمپانی که سابقه طراحی آیکون های مکینتاش را در کارنامه دارد، خواست تا پرچم دزدان دریایی ویژه ای را برای اپل طراحی کند.

 در همین رابطه، اندی هرتزفلد، از مهندسان کارکشته و سابق اپل با اشاره به علاقه غیرقابل وصف جابز به این پرچم عنوان می کند:" قبل از آن که ما به ساختمان جدید برویم، یکی از برنامه نویسان ارشد تیم مکینتاش به نام استیو کپس، از قبل یک پارچه مشکی را خرید و آن را به شکل یک پرچم دزدان دریایی درآورد.

سپس از سوزان کایر خواست تا با رنگ سفید یک جمجمه بزرگ و دو استخوان به صورت ضربدری را در وسط این پارچه مشکی نقاشی کند. وی می گفت اگر تیم مکینتاش به عنوان تیم دزدان دریایی شناخته می شود، پس باید پرچم دزدان دریایی نیز بر بالای ساختمان آن برافراشته شود. سوزان در طرح نهایی این پرچم، لوگوی رنگین کمانی اپل را در یکی از چشم های جمجمه جای داد و پرچمی متفاوت از دزدان دریایی را برای این شرکت طراحی کرد.

ما نمی دانستیم که استیو جابز و سایر کارکنان این کمپانی، چه عکس العملی را در قبال این پرچم از خود نشان خواهند داد، اما خوشبختانه بازخورد خوبی را هم از سوی جابز و هم سایر کارکنان به همراه داشته است."

در این تصویر می توانید استیو جابز را در کنار این پرچم ببینید.

 

اپل

 منبع: تک شات

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار