کد خبر: ۲۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 05
برای گرفتن پرینت در ورد، سه گزینه مختلف پیش رویتان قرار دارد: یا کل فایل را پرینت بگیرید، یا فقط صفحه‌ای که در آن هستید، یا طیفی از صفحات به ترتیب شماره. اما آیا برایتان پیش آمده که بخواهید از فایل وردی پرینت بگیرید که دارای چندین بخش مختلف بوده و هر بخش شماره‌گذاری صفحه خاص خودش را داشته باشد؟
به گزارش آی تابناک : برای گرفتن پرینت در ورد، سه گزینه مختلف پیش رویتان قرار دارد: یا کل فایل را پرینت بگیرید، یا فقط صفحه‌ای که در آن هستید، یا طیفی از صفحات به ترتیب شماره. اما آیا برایتان پیش آمده که بخواهید از فایل وردی پرینت بگیرید که دارای چندین بخش مختلف بوده و هر بخش شماره‌گذاری صفحه خاص خودش را داشته باشد؟

طبیعتا به روش معمولی نمی‌توانید از این فایل پرینت بگیرید. در چنین موقعیتی باید ترفندی بلد باشید که امکان پرینت گرفتن از صفحات خاصی از بخش‌های مختلف یک فایل ورد را برایتان فراهم کند.

در مقاله‌ای که مشغول خواندنش هستید، به چنین ترفندی می‌پردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

در ورد، وارد تب File شده و سپس روی فرمان پرینت اشاره کنید (می‌توانید از دکمه میانبر Ctrl+P هم استفاده نمایید).

پرینت در ورد

در سمت راست، روی دکمه Print All Pages کلیک کرده و گزینه Custom Print را انتخاب کنید.

پرینت در ورد

در محیط تنظیمات، قادر هستید طیف صفحاتی که می‌خواهید پرینت شوند را در باکس Pages وارد کنید، و دقیقا همینجاست که ترفندی کاربردی به کارتان می‌آید. برای آن که بخش‌ها و شماره صفحه‌های فایل وردتان را از هم تفکیک کرده باشید، لازم است از فرمول زیر استفاده کنید:

p#s#-p#s#

در توصیف فرمول بالا باید بگوییم که این فرمول، نمایانگر شماره صفحه و شماره بخش اولین صفحه‌ای است که خواهان پرینت گرفتن از آن هستید که یک دَش یا خط فاصله آن را از شماره صفحه و شماره بخش آخرین صفحه‌ای که خواستار پرینتش هستید جدا کرده است. ساده نیست؟

برای پرینت گرفتن از صفحات یا بخش‌های غیرمجاور (که پشت سر هم نیستند) و جهت جداسازی بخش‌های مختلف، استفاده از دَش لزومی ندارد و می‌توانید این کار را با ویرگول هم انجام بدهید.

همچنین برای پرینت گرفتن از تمام صفحات یک بخش خاص از فایل ورد، می‌توانید از کد s# هم استفاده کنید. بیایید با ذکر چند مثال مطلب را بهتر برایتان موشکافی کنیم.

فرض کنید ما یک فایل ورد چند بخشی داریم و می‌خواهیم صفحات 1 تا 3 از بخش دو را پرینت بگیریم. در این صورت باید چنین فرمولی را بنویسیم:

p1s2-p3s2

پرینت در ورد

این یعنی پرینت از صفحه 1 بخش دو آغاز و به صفحه 3 بخش دو ختم می‌شود. اما می‌توان همین فرمول را کمی پیچیده‌تر هم کرد.

بیایید فرض کنیم که شما می‌خواهید صفحه سوم از بخش 1 و صفحه 1 از بخش 2 را پشت سر هم پرینت بگیرید. فرمول به چنین شکلی در‌می‌آید: p3s1-p1s2.

پرینت در ورد

اما برای پرینت کل یک بخش، فقط تعیین شماره بخش در فرمول کافیست. به عنوان مثال اگر بخواهید تمام صفحات بخش‌های 1 و 3 (که بخش 2 جزو آن‌ها نباشد) را پرینت بگیرید کافیست چنین فرمولی بنویسید: s1,s3

پرینت در ورد

اما باز هم می‌توان فرمول‌های پیچیده‌تری نوشت. بیایید فرض کنیم که هدف شما از پرینت، چاپ صفحات 2 تا 5 از بخش یک و صفحات 1 تا 4 از بخش 3 است. در این مورد باید چنین فرمولی بنویسید: p2s1-p5s1,p1s3-p4s3

پرینت در ورد

وقتی که کارتان به اتمام رسید، روی دکمه پرینت کلیک کرده و خروجی را از پرینتر تحویل بگیرید.

پرینت در ورد

یک نکته کاربردی: اگر نمی‌دانید شماره بخش صفحه‌ای که مشغول خواندنش هستید چند است، کافیست از هدر یا فوتر فایل کمک بگیرید. مایکروسافت ورد با باز کردن هدر و فوتر به شما می‌گوید که دقیقا در کدام بخش (یا Section) قرار دارید.

پرینت در ورد

همانطور که مشاهده کردید، ورد دریایی از امکانات مخفی را در خود گنجانده که شاید از آن‌ها خبر نداشته باشید. امیدواریم ترفندی که امروز شما را با آن آشنا کردیم برایتان کاربردی ظاهر شده باشد.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار