کد خبر: ۲۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 04
کوالکام امروز از بزرگ ترین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر التراسونیک دنیا به نام 3D Sonic Max Sensor رونمایی کرد. کوالکام می گوید این سنسور 17 برابر از نسل قبلی این سنسور بزرگ تر بوده و می تواند دو انگشت را همزمان اسکن کند.
به گزارش آی تابناک : حسگر 3D Sonic Max با 0.15 میلیمتر ضخامت، توانایی اسکن 20 میلیمتر در 30 میلیمتر را در محیطی به ابعاد 6 سانتی مربع دارد. همین عامل فریب دادن این سنسور را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

حسگر 3D Sonic Max Sensor

«گوردون توماس»، مدیر ارشد محصول شرکت کوالکام می گوید آنها به دنبال تولید حسگر اثر انگشتی با دقت یک در میلیون هستند. البته این به معنی ناکارآمدی سنسورهای فعلی نیست؛ چون استاندارد فعلی برای حسگرهای اثر انگشت تلفن های هوشمند، یک در 50 هزار است.

سنسور 3D Sonic Max Sensor کوالکام امکان تشخیص دو انگشت به شکل همزمان را دارد. از این قابلیت می توان در مواقعی که به امنیت بیشتری نیاز است (مثل ورود به اپ بانک ها یا داده های حساس) استفاده کرد.

بزرگ بودن ابعاد سنسور، دقت آن را هم افزایش می دهد و دیگر همانند بسیاری از گوشی ها برای باز کردن قفل صفحه نیازی به ضربه زدن های متعدد نیست و نهایتاً با یک بار ضربه زدن عمل می کند. مزیت بزرگ تر بودن ابعاد سنسور این است که باز کردن قفل صفحه را هم برای افراد حواس پرت آسان تر می کند.

کوالکام شناساگر سنسور جدید را روی لایه ای از ترانزیستور فیلم نازک (TFT) قرار داده که هزینه تولید را پایین می آورد. این حسگر توانایی تشخیص شکل انگشت را داشته و داده های بیومتریک مثل فاصله بین نوک انگشت تا بند دوم را برای باز کردن قفل صفحه تشخیص می دهد.

نسل قبلی حسگر مورد بحث با اتکا به سخت افزار گوشی و الگوریتم ها، انگشت را از اشیای دیگر تشخیص می داد؛ ولی حسگر 3D Sonic Max Sensor با اتکا به سخت افزار خود این عمل را انجام می دهد که امنیت را بیش از پیش افزایش می دهد.

کوالکام پیش بینی می کند حسگر 3D Sonic Max Sensor سال آینده میلادی به بازار عرضه شود.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار