کد خبر: ۲۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 04
مقامات پلیس شیکاگو اعلام کرده اند فیس بوک به پناهگاهی برای خرید و فروش غیرقانونی اسلحه و مواد مخدر تبدیل شده است. مجرمان در گروه های خصوصی در این پلتفرم اسلحه و مواد مخدر می فروشند.
به گزارش آی تابناک :  پلیس شیکاگو اعلام کرده گروه هایی در فیس بوک زمینه ارتباطی میان فروشندگان مواد مخدر و اسلحه های غیرقانونی را با خریداران احتمالی فراهم می کنند. رئیس پلیس شیکاگو همچنین اعلام کرد یک عملیات تحقیقات مخفی ۲ ساله منجر به دستگیری ۵۰ نفر در این خصوص شده است.

روسای پلیس شیکاگو همچنین فیس بوک را متهم کردند در جلوگیری از فروش غیرقانونی اسلحه ها  موفق نبوده است. این شبکه اجتماعی فروش، تجارت و تبادل اسلحه در پلتفرم خود را از سال ۲۰۱۶ میلادی ممنوع کرده اما کارآگاهان پلیس اعلام کرده اند دلالان همچنان با استفاده از گروه های خصوصی و ارسال پیام های شخصی اسلحه و مواد مخدر را با قیمتی بالا به فروش می رسانند.

به گفته مقامات پلیس، فیس بوک توافق کرده گروه های غیر قانونی که در تحقیقات پلیس شیکاگو شناسایی می شوند را حذف و اعضای این گروه ها از شبکه اجتماعی بیرون کند.

یکی از مقامات پلیس شیکاگو در این باره می گوید: هنگامیکه فیس بوک با حقایق نتیجه تحقیقات ما روبرو شد ، ابراز نگرانی کرد. اما واقعیت این است که فیس بوک به مجرمان پناه می دهد. خلافکاران می دانند چگونه از قوانین حریم شخصی این شبکه اجتماعی سواستفاده کنند و با کمک آن از فروش مواد مخدر و اسلحه درآمد زایی کنند.

همچنین پلیس شیکاگو اعلام کرد از عملکرد فیس بوک درباره پاک کردن حساب های کاربری جعلی که پلیس برای ردیابی مجرمان می سازد، خسته شده است. 

البته این نخستین بار نیست که پلیس شیکاگو  فیس بوک را به دلیل خرید و فروش اسلحه و مواد مخدر مقصر می داند. در سال ۲۰۱۷ مقامات وقت پلیس شیکاگو نیز اعلام کردند این شرکت برای ردیابی فعالیت های غیرقانونی در این پلتفرم همکاری نکرده است. 




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار