کد خبر: ۲۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 04
این روزها بیشتر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار یکی از روش‌های احراز هویت بیومتریک را در دل خود جای داده‌اند که محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین آنها سنسور اثر انگشت است. اما آیا این روش کاملاً امن است و راهکار دیگری برای آن وجود دارد؟
به گزارش آی تابناک : در حالیکه اثر انگشت همواره به عنوان یک روش پر استفاده و با درجه امنیتی خوبی تلقی می‌شود باز با این حال امکان دزدیدن و یا هک کردن این روش وجود دارد.

کسپرسکی که بیشتر ما به عنوان یک ارائه دهنده خدمات امنیتی آن را می‌شناسیم با اندیشیدن به این موضوع یک راهکاری بسیار خلاقانه را توسعه داده که شاید بتواند بسیاری از مشکلات در این زمینه را مرتفع کند.

در این راهکار مهندسان این شرکت انگشتری طراحی کرده‌اند که روی آن اثر انگشتی به سفارش شما و به صورت واحد چاپ شده است. این اثر انگشت که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی تولید شده و می‌توانید با تعریف آن برای دستگاه خود، خطر هرگونه هک اثر انگشت را از بین ببرید.

عملکرد این انگشتر به این صورت است که با خریداری آن می‌توانید جهت احراز هویت دیگر از انگشت خودتان استفاده نکنید. با این کار وقتی افرادی قصد سوء جهت دزدیدن اثر انگشت شما که به روش‌های بسیار ساده‌ای مانند نمونه‌برداری از روی لیوان، ظروف و به طور کلی اشیایی که آنها را لمس کرده‌اید، دارند، دیگر به دلیل واحد بودن و غیر قابل دسترسی بودن برای افراد دیگر، توانایی انجام این کار را نخواهند داشت.

در این مورد شرکت کسپرسکی می‌گوید:

این انگشتر می‌تواند به عنوان جایگزین احراز هویت بیومتریک کاربران مورد استفاده قرار بگیرد و اگر کاربر حس کرده و یا مطمئن شود که اطلاعات آن لو رفته می‌تواند با مسدود کردن آن، اثر انگشت جدیدی برای خود سفارش داده و دیگر راه دسترسی دیگران به دستگاه خود را مسدود کند.

در ساخت این انگشتر از یک فناوری خاص برای پرینت سه بعدی محتوای مد نظر و منحصر به فرد روی بسته اثر انگشت استفاده شده که در عمل درصد امنیت بسیار بالایی دارد و وجه برتری اصلی آن غیر قابل کپی برداری خواهد بود.



منبع : شهر سخت افزار


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار