کد خبر: ۲۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 03
چند وقتی است که شنیده می‌شود اپل در حال کار روی مینی LED است تا این تکنولوژی را به آیپد پرو و مک بوک پرو بیاورد.
به گزارش ای تابناک : چند وقتی است که شنیده می‌شود اپل در حال کار روی مینی LED است تا این تکنولوژی را به آیپد پرو و مک بوک پرو بیاورد. از همین رو تحلیلگر بازار اپل، مینگ چی کو، تاریخ دقیق عرضه محصولات اپل با این تکنولوژی نمایشگر را مشخص کرده است. بر اساس گزارش وی، اپل اواخر ۲۰۲۰ محصولات خود را با این تکنولوژی معرفی خواهد کرد.

اولین بار هم همین آقای کو بود که از علاقه اپل مبنی بر استفاده از مینی LED در محصولات سایز بزرگ خود پرده برداشته بود. اما او بین سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شک داشت، ولی اکنون می‌گوید که اواخر سال آینده باید شاهد محصولات اپل با این تکنولوژی باشیم. کو می‌گوید اپل قرار است نمایشگر آیپد پرو و مک بوک پرو ۱۶ اینچی خود را با تکنولوژی مینی LED به بازار عرضه کند.

مینی LED

اما اگر دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم، آیپد پرو کمی زودتر به بازار عرضه می‌شود و باید در فصل سوم سال آینده شاهد آن باشیم. علاوه بر مجهز بودن به نمایشگر مینی LED، آیپد پرو از چیپست A14X هم بهره می‌برد. این چیپست احتمالا نسخه قدرتمندتر چیپست A14 به کار رفته در آیفون‌های سال آینده خواهد بود.

مک بوک پرو اما در فصل چهارم و مشابه زمان معرفی مک بوک پرو ۱۶ اینچی امسال، معرفی خواهد شد. علاوه بر این، کو انتظار دارد تا اپل در آینده از تکنولوژی مینی LED در اکثر محصولات خود استفاده کند. بر اساس داده‌های کو، به نظر می‌رسد که اپل بیشتر علاقه دارد در محصولات بزرگ خود از مینی LED استفاده کند تا از پنل‌های OLED. دلیل آن هم این است که مینی LED با وجود داشتن مزیت‌های OLED، از فناوری Local Dimming، گستره رنگ بیشتر، کنتراست بالاتر و گستره دینامیکی بهتری بهره می‌برد.

مینی LED

علاوه بر مزیت‌های گفته شده، تکنولوژی مینی LED مشکلات پنل‌های OLED مانند Burn-In را ندارد و این مسئله بسیار به کمک سیستم‌عامل‌ها iPadOS و macOS می‌آید که نوار ابزار ثابتی در پایین صفحه خود دارند. با این حال به نظر می‌رسد که یک سالی با عرضه محصولات اپل با این نمایشگرها فاصله داریم و باید ببینیم که آیا این تکنولوژی، از پنل‌های فعلی این کمپانی بهتر است یا خیر.




منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار