کد خبر: ۲۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 03
تکنولوژی تشخیص چهره در حال فراگیر شدن است. بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی نیز از این تکنولوژی بهره می‌برند تا کاربران ساده‌تر بتوانند قفل گوشی خود را باز کنند.
به گزارش آی تابناک : تکنولوژی تشخیص چهره در حال فراگیر شدن است. بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی نیز از این تکنولوژی بهره می‌برند تا کاربران ساده‌تر بتوانند قفل گوشی خود را باز کنند. اما اخیرا دولت‌ها هم از این تکنولوژی و به صورت کلی‌تر از اسکن چهره استفاده می‌کنند تا شهروندان را بهتر نظارت کنند (مثلا چین). از همین رو، سازمان امنیت ملی آمریکا قصد دارد تا از تمامی مسافران ورودی و خروجی به خاک این کشور، اسکن چهره تهیه کند.

تا پیش از این ، اگر اقامت دائم آمریکا یا پاسپورت این کشور را داشتید، ملزم به اسکن چهره خود نبودید. قوانین فعلی، شهروندان این کشور را از این کار معاف کرده بود ولی تمامی مسافران باید چهره خود را اسکن می‌کردند. اما اکنون با ملزم شدن این کار برای تمامی افراد اعم از شهروند و مسافر، دولت این کشور راحت‌تر می‌تواند از اقدامات تروریستی جلوگیری کند.

اسکن چهره

با این حال، چندان هم غافلگیر کننده نخواهد بود که حامیان حقوق بشر از این اقدام ناراضی باشند. جی استنلی (Jay Stanley) معاون تحلیلگر سیاست‌های اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا (ACLU) در بیانیه‌ای گفته بود که دولت این کشور، قول‌های خود را انکار می‌کند. چرا که دولت قول داده بود از «تکنولوژی‌های نظارتی ناقض حقوق شهروندی» برای شهروندان این کشور استفاده نخواهد کرد.

او همچنین گفته است که این اقدام برای شهروندانی که قصد سفر دارند بسیار ناعادلانه بوده و حقوق مدنی آن‌ها که مربوط به سفر می‌شود، پایمال خواهد شد. علاوه بر این، او می‌گوید که سوءاستفاده از قدرت، افشای داده‌ها و تعصبات احتمالی، چند مورد از دلایلی است که دولت باید نسبت به استفاده از این تکنولوژی‌ها صرف نظر کند.

اسکن چهره

سازمان ACLU گفته است که برای جلوگیری از استفاده گسترده‌تر از اسکن چهره، قصد دارد به کنگره آمریکا شکایت کند. با این حال مشخص نیست که ایا آین سازمان پا را فراتر از شکایت می‌گذارد یا خیر. البته باید این را هم در نظر گرفت که سازمان امنیت ملی قصد دارد ۲۰ فرودگاه پر رفت و آمد این کشور را تا سال ۲۰۲۱ به این تکنولوژی مجهز کند، اما تاکنون با مشکلاتی رو به رو شده است.

موانع فنی و عملی مانند کم دقت بودن اسکن‌های چهره، مشکلاتی شبکه‌ای و کمبود نیروی ماهر، از مشکلات عنوان شده برای پیاده‌سازی این طرح هستند. این مشکلات باعث می‌شود که اگر اسکن چهره هم آماده بهره‌برداری شود، به دقت کار نکند.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار