کد خبر: ۲۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 03

کدام فصل به شیراز زیبا سفر کنیم؟

شیراز شهر پر آوازه و نام آشنای ی ایرانیان که تاریخ و تمدن کهنی را برای این سرزمین به یادگار گذاشته است. اگر قصد مسافرت داخلی را داشته باشید، قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها شیراز است. حتی کسانی که یک بار به شهر گل و بلبل و مهد تمدن ایران بروند، علاقمند خواهند بود که دوباره به این شهر مسافرت کنند. در واقع سفر برای چندمین بار نیز چیزی از جذابیت‌های این کهن شهر ایرانیان کم نمی‌کند.

شاید از خودمان بپرسیم کدام فصل را برای مسافرت به شیراز باید انتخاب کرد؟ همانطور که می دانید اسم شیراز با شهر گل و بلبل و عطر بهارنارنج ها گره خورده است. تمام زیبایی های این شهر در فصل اردیبهشت، جلوه ای دو چندان دارند. هوای بهاری و معتدل در اردیبهشت، با عطر بهار نارنج و گل و گیاهانی که فضای شهر را پر می کنند، حال و هوای قدم زدن در باغات و خیابان ها را تداعی می کنند. گویی این رایحه خوش در اکثر مناطق شهر، عطر بهشتی را، به مشام می‌رساند.

کدام فصل به شیراز زیبا سفر کنیم؟

علاوه بر زیبایی‌های طبیعت در فصل بهار، وجود جشن‌ها و مراسم‌های مختلف به مناسبت روز شیراز در نیمه اردیبهشت است. جشنواره‌‌های متعددی به مناسبت روز شیراز یعنی پانزده اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که برخی از آن‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند. هدف از برپایی این مراسم‌ عمدتا آشنایی گردشگران با فرهنگ، تاریخ، هنر، آداب و رسوم و آئین‌های شهر تاریخی شیراز است. یکی از مراسم‌‌ جالب این روز به پرواز درآمدن ۱۲ بالن، توسط بالن‌سواران حرفه‌ای، در آسمان آبی شیراز و فرود آمدن آن‌ها در نقاط مختلف شهر است.  موارد دیگری نیز که از نیمه تا پایان اردیبهشت در این شهر برگزار می شود که از میان آن‌ها می‌توان به برپایی نمایشگاه عکس شیراز قدیم و نمایشگاه فرآیند تولید فرش دستبافت در ارگ کریمخان زند، نمایشگاه کتابت و خوشنویسی اشعار حافظ، نمایشگاه مینیاتور و اجرای شب شعر و در حافظیه و همچنین اجرای نمایش و تئاتر در این شهر تاریخی اشاره کرد.

شاید بتوان دلیل دیگری را که علاوه موارد فوق، گردشگران را ترغیب می‌کند که در این فصل به شیراز بروند، این است که خبری از شلوغی های بسیار زیاد تعطیلات نوروز در این فصل نیست. خلاصه که اگر در تهران زندگی می‌کنید، فاصله شما تا درک زیبایی‌های این شهر یک بلیط اتوبوس تهران شیراز است.

 شما می توانید به راحتی در وبسایت علی بابا پرواز تهران شیراز را جستجو کنید. با چند بررسی کوتاه چندین بلیط هواپیما تهران شیراز را می‌یابید که از میان آنها می‌توانید دست به انتخاب بزنید. به این صورت شما می توانید در زمان صرقه جویی نماید و در عرض چند ساعت از این همه زیبایی به نحو شایسته، کمال استفاده را ببرید. اگر می خواهید سفر مقرون به صرقه تری را تجربه کنید، از بلیط لحظه آخری تهران شیراز غافل نشوید. به دلیل کمتر بودن مسافر در این فصل نسبت به تعطیلات سال نو، شما این شانس را دارید که صندلی های خالی پرواز را در لحظات آخر با قیمت بسیار مناسب تری رزرو کنید . از این رو بلیط هواپیما تهران شیراز خود را با قیمت ارزان‌تری، خریداری نمایید.

پرواز تهران شیراز، حدودا 1 ساعت و نیم طول می‌کشد. قیمت بلیط هواپیما تهران شیراز هم بنابر نوع ایرلاین، زمان خرید، کلاس پروازی و... متفاوت است.

با آرامش و کم‌هزینه، از تهران به شیراز بروید

 

اقامت در شیراز

با توجه به این که شیراز یکی از شهرهای پر مسافر ایران است، هتل های زیادی در این شهر وجود دارد که می توانید با توجه به بودجه و انتظاراتی که از محل اقامتتان دارید یکی از آنها را انتخاب کنید. اگر می خواهید در سفرتان به شهر شیراز اقتصادی عمل کنید می توانید به هتل های ارزانی که در این شهر وجود دارند بروید. اما به شما توصیه می کنم که قبل از سفر حتما این مسئله را بررسی کنید و اقدام به رزرو هتل کنید که از این بابت مشکلی در حین سفر برایتان پیش نیاید. این نکته نیز ناگفته نماند شیراز شهری مسافر پذیر و خونگرم است. هرساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این شهر سفر می‌کنند و شاید به همین دلیل است که مهمان‌نوازی در وجود این مردم‌دوست داشتنی رخنه کرده است.

سفر با امکانات هواپیما ولی با هزینه اتوبوس!

کدام فصل به شیراز زیبا سفر کنیم؟

خرید سوغاتی در شیراز

در این بخش به خرید سوغاتی های این شهر می پردازیم. شیراز از نظر تعدد و کیفیت مراکز خرید کمبودی ندارد. مجمتع های خرید و بازارچه‌های زیادی در این شهر وجود دارد. اگر قصد خرید یک سوغاتی ماندگار و فرهنگی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ صنایع‌دستی مشهور این شهر بروید. خاتم‌کاری، منبت‌کاری، نقره‌کاری و بافت انواع گلیم ازجمله سوغات صنایع‌دستی این شهر هستند. اگر هم به سوغاتی‌های از جنس خوراکی علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مسقطی‌ها و نون یوخه های شیراز بروید. آبلیمو و آبغوره های شیراز هم که از معروف‌ترین خوراکی‌های سراسر ایران هستند.

شیراز زیبا را در هر فصلی می‌توانید ببینید و از زیبایی‌هایش لذت ببرید، اما اردیبهشت شیراز ماجرایش چیز دیگری است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار