کد خبر: ۲۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 02
پس از کشمکش‌های بسیار و عدم موافقت هیئت‌مدیره‌ی اچ‌پی بر ادغام شرکت‌ها، زیراکس تأیید کرد که برای تصاحب اچ‌پی مستقیما با سهام‌داران مذاکره خواهد کرد.
به گزارش آی تابناک : پس از آنکه هیئت‌مدیره‌ی اچ‌پی به‌اتفاق آراء با پیشنهاد زیراکس، رقیب قدیمی خود مبنی بر خرید این شرکت مخالفت کرده و پیشنهاد زیراکس را برای خرید شرکت اچ‌پی رد کردند؛ زیراکس قصد دارد با درنظرگرفتن پیشنهاد ۳۳/۵ میلیارد دلاری برای تصاحب اچ‌پی مستقیما با سهام‌داران رقیب مذاکره کند که به اصطلاح به آن Hostile Bid گفته می‌شود.

جان ویسنتین، مدیرعامل زیراکس در نامه‌ای سرگشاده که اخیرا به اچ‌پی ارسال کرده است، گفت:

امتناع اچ‌پی از مشارکت متقابل به‌دلیل عدم سخت‌کوشی و زیرسوال بردن زیراکس منطقی نیست.

جان ویسنتین، همچنین سعی کرد تا نگرانی‌های اچ‌پی مبنی‌بر عدم توانایی زیراکس به تأمین اعتبار معامله‌ها را نیز برطرف کند؛ چراکه پیش‌تر، هیئت‌مدیره‌ی اچ‌پی در رد پیشنهاد زیراکس، کاهش درآمد آن‌ها را به‌عنوان دلیلی منطقی بیان کرده بود. ویسنتین در نامه‌ی خود بر لزوم تدبیر و احترام متقابل بین دو شرکت تأکید کرد و گفت:

درحالی که اچ‌پی ممکن است تاکتیک «تهاجمی» ما را درک نکند، ما نیز در پی عذرخواهی بابت آن نخواهیم بود. کارآمدترین روش برای اثبات دامنه‌ی این فرصت با اطمینان کامل، از طریق تدبیر و همکاری متقابل خواهد بود که اچ‌پی همچنان از آن امتناع می‌کند؛ بنابراین ما به‌هر طریقی موظف به انجام آن هستیم. درنتیجه، زیراکس قصد دارد مستقیما با سهام‌داران رقیب خود، اچ‌پی، مذاکره کند و به‌دنبال جلب حمایت آن‌ها برای تشویق هیئت‌مدیره‌ی خود برای انجام تصمیمی درست و این فرصت قانع‌کننده است.

آنچه بر اچ‌پی و زیراکس گذشته است

پس از آنکه اچ‌پی در جوابیه‌ی خود طی ارسال نامه‌ای به زیراکس ادعا کرده بود که نگرانی‌های قابل توجهی در هردو مورد تضمین سلامت کوتاه مدت و ارزش پایدار طولانی مدت تجارت با این شرکت دارد؛ زیراکس تصمیم گرفت نامه‌ی شفاف و محکمی برای اچ‌پی ارسال کند.

 hp

در نامه‌ای که چیپ برگ، رئیس هیئت‌مدیره‌ی مستقل اچ‌پی به نمایندگی از سهام‌داران خود نوشته شده بود، اچ‌پی به نامه‌ی اول ویسنتین پاسخ داده و بار دیگر نگرانی‌هایی را در مورد چگونگی تأمین اعتبار مالی زیراکس برای معامله‌ها ابراز کرده و گفته است:

هیئت‌مدیره‌ی اچ‌پی نامه‌ی شما را در ۲۱ نوامبر (برابر با ۳۰ آبان) بررسی کرده و تمام موارد ذکر شده در آن را به‌دقت درنظر گرفته؛ اما اطلاعات تازه‌ای فراتر از نامه‌ی ارسالی شما در تاریخ ۵ نوامبر در آن ارائه نشده است. ما مجدداً تأیید می‌کنیم که پیشنهاد زیراکس را رد می‌کنیم زیرا به‌طور قابل‌توجهی اچ‌پی را کم‌ارزش می‌کند. علاوه‌براین، انجام چنین مشارکتی مشروط بر عوامل فراوان و نامشخصی است. اما به‌طور خاص، همچنان عدم اطمینان در مورد توانایی زیراکس در افزایش بخش نقدینگی به‌طور قابل ملاحظه‌ای وجود دارد و نگرانی در مورد احتیاط ناشی از بار بدهی برون سپرده شده بر ارزش سهام شرکت مشترک نیز وجود دارد؛ حتی اگر تأمین اعتبار به دست آمده باشد. درنتیجه، پیشنهاد شما به‌عنوان همکاری و احترام متقابل یا هرگونه مذاکره‌ای قابل پذیرش نیست.

همچنین، قبل از اینکه زیراکس پیشنهاد خود را به‌طور رسمی علنی کند، این دو شرکت مدتی درگیر مذاکره در مورد ادغام احتمالی شرکت‌ها بودند. به‌گفته‌ی اچ‌پی، اگر زیراکس قادر به ارائه‌ی اطلاعات دقیق و شفاف بود، این شرکت مایل به ادغام با رقیب خود می‌شد.

گفتنی است، علاوه‌بر زیراکس، کارل آیکان، فعال میلیاردر، کارآفرین و سرمایه‌دار آمریکایی که ۱۰/۶ درصد از سهام زیراکس و ۴/۲۴ درصد سهام اچ‌پی را دراختیار دارد نیز در تلاش برای ادغام این دو شرکت است.




منبع : زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار