کد خبر: ۲۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 01
آخرین ویرایش از برنامه AIDA64 به تازگی منتشر شده و به همراه خود، پشتیبانی از پردازنده‌های آتی AMD را نیز به همراه دارد. پردازنده‌های AMD Ryzen 4000 که با کد رمزهای Vermeer و Renoir وارد میدان خواهند شد. آیا کار طراحی پردازنده‌های جدید AMD به پایان رسیده است؟ آیا این مسئله زنگ خطر جدی برای اینتل خواهد بود؟
به گزارش آی تابناک : آخرین ویرایش از برنامه AIDA64 به تازگی منتشر شده و به همراه خود، پشتیبانی از پردازنده‌های آتی AMD را نیز به همراه دارد. پردازنده‌های AMD Ryzen 4000 که با کد رمزهای Vermeer و Renoir وارد میدان خواهند شد. آیا کار طراحی پردازنده‌های جدید AMD به پایان رسیده است؟ آیا این مسئله زنگ خطر جدی برای اینتل خواهد بود؟

برنامه تست و استرس AIDA64، در آخرین نسخه خود پشتیبانی از CPUهای Vermeer و APUهای Renoir را به همراه دارد. پردازنده‌های Ryzen 4000 با این دو کد رمز عرضه شده و پردازنده‌های Vermeer از ریزمعماری ZEN3 بهره می‌برند. این در حالی است که به مانند گذشته، APUهای نسل بعد AMD که در این سری Renoir نام دارند، با یک معماری قدیمی‌تر، از معماری ZEN2 بهره می‌برند.

amd-road-3.jpg

پردازنده‌های Vermeer در سه ماهه سوم سال 2020 معرفی خواهند شد؛ یعنی عرضه آنها نزدیک به یک سال دیگر آغاز می‌شود. با این وجود APUهای Renoir در سه ماهه نخست سال 2020 وارد میدان می‌شوند. پردازنده‌های Vermeer با نام Ryzen 4000، از لیتوگرافی بهبود یافته 7 نانومتری بهره برده و جالب است که برنامه AIDA64 از همین حالا پشتیبانی از آنها را در نسخه AIDA 64 6.20.5300 لحاظ کرده است.

Capture7435.png

در نتیجه می‌توان نتیجه گرفت که کار نهایی بر روی طراحی پردازنده‌های Ryzen 4000 به پایان رسیده و این مسئله مهر تأییدی بر این ادعا است. به نظر می‌رسد که سری جدید APUهای AMD در جریان نمایشگاه CES 2020 رونمایی شده و کمی بعد از آن معرفی شوند.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار