کد خبر: ۲۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 01
چندی پیش، تصاویری از یک پتنت ثبت شده کمپانی «سونی» منتشر شد؛ این پتنت که به کنسول بازی نسل نهمی پلی استیشن 5 مربوط می‌شود، کنترلر این کنسول، با نام DualShock 5 است. حال یکی از استودیوهای توسعه دهنده، تصاویر کیت توسعه PS5 را به همراه دو کنترلر DualShock 5 منتشر کرده و به این داستان خاتمه داده است!
به گزارش آی تابناک : چندی پیش، تصاویری از یک پتنت ثبت شده کمپانی «سونی» منتشر شد؛ این پتنت که به کنسول بازی نسل نهمی پلی استیشن 5 مربوط می‌شود، کنترلر این کنسول، با نام DualShock 5 است. حال یکی از استودیوهای توسعه دهنده، تصاویر کیت توسعه PS5 را به همراه دو کنترلر DualShock 5 منتشر کرده و به این داستان خاتمه داده است!

ساعاتی پیش، یک کاربر با نام Alcoholikaust تصویری از یک میز کار با دو کیت توسعه کنسول PlayStation 5 منتشر کرده است که در کنار آن، دو کنترلر دوال شوک 5 نیز قرار دارد. این دو کنترلر کاملاً مشابه با تصاویری هستند که از پتنت ثبت شده سونی منتشر شده بود.

از سوی دیگر، تصویر منتشر شده از کیت توسعه کنسول PlayStation 5 دقیقاً دارای همان ظاهری است که در رندرهای LetsGoDigital دیده می‌شود. ظاهراً LetsGoDigital به یکی از کیت‌های توسعه دسترسی داشته و از تمام جنبه‌های طراحی آن، حتی رنگ آمیزی مطلع بوده است. شایان ذکر است که استفاده از نام DualShock 5 به این علت است که سونی هنوز اشاره‌ای به نام کنترلر کنسول PS5 نکرده و از آنجایی که احتمالاً به نام DualShock 5 وارد میدان خواهد شد، از همین حالا به همین اسم شناخته می‌شود.

ps5_leak_ds5.jpg

طی آخرین اطلاعات، باتری مورد استفاده در کنترلر DualShock 5 به مراتب قوی‌تر از باتری کنترلر DualShock 4 بوده و نوار نورانی آن نیز حذف شده است. همچنین به نظر می‌رسد که رابط USB-C جایگزین رابط شارژ شده و کنترلر به شکل کامل از دستورات صوتی پشتیبانی می‌کند. این اطلاعات تأیید می‌کنند که کنترلر DualShock 5 کمی سبک‌تر از کنترلر کنسول نسل نهمی Xbox است.

کیت‌های توسعه (Dev Kit)، نسخه‌ای از کنسول‌های بازی هستند که برای تولید بازی، در اختیار کمپانی‌های سازنده و توسعه دهندگان قرار می‌گیرند. با این وجود انتشار اطلاعات و تصاویر آنها، پیش از انتشار و اجازه شرکت سازنده، غیر قانونی است. در گذشته نیز یکی از توسعه دهندگان تصویری از یک کیت توسعه PS5 را در یک شبکه اجتماعی منتشر کرده بود که ظرف تنها نیم ساعت اقدام به حذف آن کرد. کنسول بازی پلی استیشن 5 نزدیک به یک سال دیگر و در تعطیلات سال 2020 وارد بازار خواهند شد.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار