کد خبر: ۲۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 01
بدون شک باید گفت گوگل بهترین موتور جستجوی دنیاست اما این عنوان را خیلی جوانمردانه به دست نیاورده است. موتور جستجوگر بسیار قدرتمند گوگل از روش‌های مختلفی برای ارائه بهترین نتایج استفاده می‌کند که برخی از آن‌ها حریم شخصی افراد را نادیده می‌گیرد.
به گزارش آی تابناک : بدون شک باید گفت گوگل بهترین موتور جستجوی دنیاست اما این عنوان را خیلی جوانمردانه به دست نیاورده است. موتور جستجوگر بسیار قدرتمند گوگل از روش‌های مختلفی برای ارائه بهترین نتایج استفاده می‌کند که برخی از آن‌ها حریم شخصی افراد را نادیده می‌گیرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب چند موتور جستجوگر به عنوان جایگزین گوگل را معرفی کنیم.

البته این موضوع به این معنی نیست که موارد گفته شده در این مطلب می‌توانند به طور کامل نیاز‌هایتان را برطرف کنند. همانطور که گفتیم گوگل همچنان بهترین موتور جستجوگر دنیاست که به همین سادگی‌ها نمی‌توان از آن دست کشید. اما در این مطلب می‌توانید چند جایگزین مناسب برای این موتور جستجو گر را مشاهده کنید. با ما همراه باشید.

۱. Mojeek (وب): استفاده از ایمجی در عین مخفی بودن

هر مطلبی که در اینترنت منتشر می‌شود واکنش‌های متفاوتی را به خود می‌بینید. جستجوگر Mojeek به عنوان جایگزین گوگل مدعی آن است که افراد می‌توانند با توجه به بازخورد مخاطبین نسبت به هر مطلب، نتایج جستجوی خود را فلتر کنند. به همین دلیل ممکن است در حین جستجو در Mojeek با نتایجی رو به رو شوید که به همین راحتی‌ها در گوگل امکان پیدا کردنش را نداشتید.

در این جستجوگر فعلا چهار ایموجی مختلف وجود درد: دوست داشتن، متعجب، خندیدن، ناراحت و عصبانی. تنها کافیست کلمه کلیدی مد نظر خود را در این جستجوگر تایپ کنید. Mojeek بر خلاف بسیاری از جستجو‌گر‌های آنلاین با روش اختصاصی خودش در وب جستجو می‌کند. به همین دلیل نمی‌توان با استفاده از روش‌های رایج سئو وبسایت خود را به گزینه‌های اول آن تبدیل کرد.

۲. Givero (وب): با جستجو در Givero در کار خیر سهیم باشید

سازندگان موتور جستجوگر Givero مدعی هستند که جستجوگر آن‌ها با هر جستجویی که در آن انجام می‌شود بخشی از عواید آن را به عنوان خیریه در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد. ایده اصلی پشت Givero شبیه به Escosia و چندی دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه خیریه است.

همانند گوگل و بینگ، Givero درآمد‌های خود را از طریق تبلیغات حین جستجوی افراد به دست می‌آورد اما بر خلاف دو جستجوگر یاد شده، نیمی از درآمد‌ها در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت. یکی از مزیت‌های خوب Givero این است که به شما اجازه می‌دهد تا خودتان مشخص کنید که می‌خواهید پول حاصل از جستجویتان در کدام حوزه خرج شود.

در این بین شرکت‌هایی مثل Mozilla Foundation و WWF و Ocean Cleanup وجود ارند. برای شرکت در کار خیریه تنها کافیست وارد این وبسایت شوید و کلمه کلیدی خود را در آن تایپ کنید.

۳. Gibiru (وب): اعلام نتایج بدون سانسور و با حافظ حریم شخصی کاربر

همه ما جستجو در گوگل را دوست داریم و به همین راحتی‌ها هم حاضر نیستیم نتایج دقیق و فوق العاده آن را از دست بدهیم. اما اگر نگران نقض حریم شخصی خودتان هستید شاید بد نباشد از موتور جستجوگر Gibiru استفاده کنید. این موتور عینا نتایج گوگل را نمایش خواهد داد با این تفاوت که ممکن است گوگل برخی از آن‌ها را سانسور کند اما در Gibiru این اتفاق رخ نخواهد داد.

این جستجوگر خود را موتور جستجوگر شخصی، امن و بدون فیلتر معرفی می‌کند و ادعا می‌کند که از نسخه بهبود یافته الگوریتم گوگل بهره‌مند شده است. به همین دلیل به احتمال زیاد با جستجو در Gibiru نتایج مشابه با گوگل را دریافت خواهید کرد. موضوعی که تا حد زیادی صحیح هم هست.

در این موتور علاوه بر تب عادی، تبی دیگر تحت عنوان Uncensored وجود دارد. این تب لینک‌هایی را به نمایش می‌گذارد که گوگل یا دیگر جستجوگر‌ها بنا بر دلایلی هرگز نمایششان نمی‌دهند. البته باید دقت داشته باشید که بسیاری از لینک‌های نمایش داده شده در این بخش ممکن است آلوده باشند.

به طور کلی Gibiru در زمینه حفظ حریم شخصی خوب عمل می‌کند و تلاش می‌کند هویت شما در حین جستجو‌ها پنها باقی بماند. موتور یاد شده برای جستجو‌های خود از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی استفاده می‌کند و هیچکدام از آن‌ها ذخیره نمی‌شوند.

۴. SearX (وب): جستجوی متا برای دریافت نتایج از چند جستجوگر مختلف

جستجوگر‌های مختلف از روش‌های گوناگونی برای انجام جستجو‌ها بهره می‌برند که ممکن است در جستجو‌های مختلف یکی بهتر از دیگری عمل کند. جستجوگر متای SearX همه نتایج مختلف را به صورت یکجا برای کاربر نمایش می‌دهد. نتایج نمایش داده شده همگی بر اساس یک نرم افزار متن باز است.

در بخش Preferences این موتور شما قادرید مشخص کنید که کدام موتور‌های جستجو فعال باشند. در لیست موتور‌های موجود می‌توانید جستجوگر‌های قدرتمنی همچون گوگل، بینگ، داک‌داک‌گو را هم مشاهده کنید.

صفحه About ادعا می‌کند که SearX هیچکدام از اطلاعات جستجو شده را ذخیره نمی‌کند و یک حساب کاربری خاص بر اساس جستجو‌های گذشته‌تان تولید نخواهد کرد. در واقع همه اطلاعات ذخیره شده روی کامپیوتر شما قرار می‌گیرد و می‌توانید همه کوکی‌های ذخیره شده را از بخش Preferences حذف کنید.

۵. Presearch (وب): دریافت ارزمجازی از طریق جستجو

جستجوگر Presearch یک موتور جذاب و جالب است که با انجام هر جستجو می‌توانید ارز مجازی به دست بیاورید. ارز مجازی یاد شده PRE نام دارد که در حال حاضر چندان ارزشمند نیستند. وبسایت CoinMarketCap ارزش هر توکن PRE را ۰.۰۰۱ دلار آمریکا می‌داند.

با انجام هر جستجو، بخشی از دسیمال‌های توکن PRE را به دست خواهید آورد. همچنین حداکثر می‌توانید هر روز ۳۲ جستجو انجام دهید. توکن‌های Presearch را می‌توانید در فروشگاه‌های آنلاین مختلف (مثلا برای خرید استکیر‌ها) خرج کنید. البته Presearch این امکان را در اختیار کاربرانش قرار داد تا بتوانند با جمع کردن این توکن‌ها و پرداخت آن به Presearch تبلیغات خود را در این جستجوگر انجام دهند.

جستجوگر Presearch عملکرد خوبی در انجام جستجو‌ها دارد و از روش خاص خود بهره می‌برد. البته با این حال این امکان را دارید که جستجوی خود در سرویس‌های دیگر نظیر گوگل، داک‌داک‌گو، نتلفیکس، آمازون، فیسبوک و توییتر را از طریق Presearch انجام دهید.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار