کد خبر: ۲۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 30
قراردادهای آتی به عنوان راهکاری برای مدیریت ریسک و شفافیت بیشتر در مبادلات بیت کوین محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. حجم مبادلات این بازار حالا به ۵ میلیارد رسیده که از زمان معرفی بیت کوین یک رکورد محسوب می شود.
به گزارش آی تابناک : سازوکار تعیین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹ تا حد زیادی دستخوش تغییر شده و مبادله کنندگان ترجیح می دهنند به جای تکیه بر فاکتورهایی نظیر کمیابی یا میزان تقاضا، از قراردادهای آتی استفاده کنند. فعالان بازار بیت کوین از مدتی قبل با فاصله گرفتن از قیمت لحظه ای، به سمت استفاده از قراردادهای آتی روی آورده اند که از ساده ترین مشتقات مالی محسوب می شود.

این نوع قرارداد زیر مجموعه ای از مشتقات مالی است که در آن قیمت محصول بر اساس برآورد افراد از تغییر و تحول نرخ در تاریخی مشخصی تعیین می شود. استفاده از مشتقات مالی و قراردادهای آتی به فعالان بازار اجازه می دهد تحرکات پر خطر قیمتی را مدیریت کرده و از ضررهای احتمالی پیشگیری کنند.

جدیدترین برآوردها حاکی از این است که حجم قراردادهای آتی بیت کوین به ۵ میلیارد دلار رسیده است. این حجم شامل داد و ستدهای بازار بورس شیکاگو (CME)، مبادلات دائمی BitMEX و OkEX و همچنین رمزارزهایی است که به صورت فیزیکی در Bakkt و Binance JEX تحویل می شوند.

یکی از مهمترین مزایای قراردادهای آتی کاهش ریسک و شفافیت بیشتر در بازار از طریق مقابله با نهنگ ها است. اصطلاح نهنگ به افرادی اطلاق می شود که تعداد زیادی بیت کوین در اختیار دارند و با انجام مبادلات سنگین و اغلب ساختگی در خارج از چارچوب های معمول، قیمت رمزارزها را دستکاری می کنند. در قراردادهای آتی اما حتی سرمایه داران بدون بیت کوین هم می توانند شرکت داشته باشند.

حجم کل مبادلات بیتکوین در ۲۴ ساعت حدود ۱۸ میلیارد دلار تخمین زده شده، بنابراین تعیین قیمت لحظه ای کماکان بیش از دو برابر قراردادهای آتی حجم مبادلات را به خود اختصاص داده است. با این حال قراردادهای آتی رشد خیره کننده ای را پشت سرگذاشته و به سرعت در حال پیشرفت است.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار