کد خبر: ۲۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 30
10 مشکل خرید بلیط چارتر

قطعا تا به حال بارها نام بلیط چارتر را شنیده اید، مخصوصا اگر اهل سفر به نقاط و شهرهای دور دست با هواپیما باشید. زمانی که برای تهیه بلیط هواپیما اقدام می کنید یکی از گزینه هایی که برایتان مطرح می شود خرید بلیط سیستمی یا چارتری خواهد بود. با ما همراه باشید تا با بلیط های چارتری و مشکلات آن ها بیشتر آشنا شوید.

معرفی بلیط چارتر

چارتر در لغت به معنی اجاره کردن می باشد و اصطلاح بلیط چارتر زمانی استفاده می شود که یک آژانس هواپیمایی تعدادی از بلیط های یکی از ایرلاین ها را به صورت پیش خرید با هزینه کمتر خریداری نماید. ایرلاین های مختلفی وجود دارند که همیشه تعدادی از صندلی پروازهای خود به ویژه در مسیرهای پر تردد را به صورت یکجا به فروش می رسانند. آژانس های هواپیمایی که این بلیط ها را خریداری می کنند باید بتوانند تا لحظه پرواز تمامی بلیط های خود را به فروش برسانند از این رو نرخ بلیط های چارتری با توجه به شرایط و میزان فروش بلیط ها متفاوت است. توجه داشته باشید که امکان خرید مستقیم بلیط چارتر از ایرلاین ارائه کننده آن وجود ندارد و اگر قصد خرید آن را دارید باید حتما به یکی از آژانس های مسافرتی و یا وب سایت های ارائه دهنده بلیط چارتر مراجعه نمایید.

تفاوت بلیط چارتر و بلیط سیستمی

بلیط های سیستمی علاوه بر آنکه توسط آژانس های هواپیمایی ارائه می شوند به صورت مستقیم توسط شرکت هواپیمایی ارائه دهنده آن ها نیز قابل خریداری هستند. این بلیط ها دارای قیمت ثابتی هستند که تغییر نمی کند و قابلیت استرداد دارند و به راحتی می توان آن ها را برای تمامی مسیرها یافت. در حالی که بلیط های چارتری به شدت دارای نوسان قیمت هستند و قیمت آن ها در ایام و مناسبت های مختلف سال متفاوت است و در همه مسیرهای پروازی امکان استفاده از آن ها وجود ندارد.

مزایای بلیط های چارتری

با استفاده از بلیط های چارتری می توان سفرهای ارزان تری را تجربه نمود، فقط کافی است که زمان بیشتری برای تهیه بلیط اختصاص دهید و به چند وب سایت که  ارائه دهنده بلیط چارتر و بلیط های لحظه آخری هستند مراجعه نمایید و مناسب ترین بلیط چارتر که دقیقا با تاریخ مورد نظر شما برای سفر مطابق است و یا نزدیک ترین تاریخ به آن ( در صورتی که محدودیت زمانی ندارید) را بیابید و با پرداخت هزینه کمتر از تمامی خدماتی که با استفاده از بلیط های سیستمی در هواپیما ارائه می شود استفاده نمایید و به این طریق در هزینه های خود صرفه جویی کنید.  بلیط های چارتر در کنار تمامی مزایایی که دارند دارای معایبی نیز هستند از این رو در هنگام تهیه آن ها باید بیشتر دقت نمایید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

10 مشکل خرید بلیط چارتر

مشکلات بلیط های چارتری

این بلیط ها دارای معایب و مشکلاتی نیز هستند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

·        بلیط های چارتری بر خلاف بلیط های سیستمی قابلیت استرداد ندارند مخصوصا اگر برای پرواز های خارجی انتخاب شده باشند، بنابراین اگر بخواهید بلیط خود را کنسل نمایید یا تاریخ آن را تغییر دهد هزینه شما به طور کامل سوخت می گردد و هیج گونه هزینه ای پس از کسر هزینه کنسلی به حساب شما برگشت نخواهد خورد و شما مجبور به خرید مجدد بلیط خواهید بود. توجه داشته باشید شرکت چارتر کننده است که در این خصوص تصمیم می گیرد اما به ندرت اتفاق می افتد که بلیط چارتری قابلیت استرداد داشته باشد از این رو در هنگام تهیه این بلیط ها بیشتر دقت نمایید.

·        هزینه بلیط چارتر برای تمامی رده های سنی کودکان زیر 2 سال، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان یکسان خواهد بود به همین دلیل توصیه می شود فقط در صورتی از این بلیط ها استفاده نمایید که قصد سفر کاری یا دوستانه دارید یا اگر خانوادگی سفر می کنید کودک خردسال به همراه نداشته باشید زیرا در این صورت هزینه آن از بلیط سیستمی برای شما بیشتر خواهد شد.

·        بلیط های چارتری قابلیت ویرایش و تغییر اطلاعات را به هیج عنوان ندارد و پس از ذخیره سازی اطلاعات اولیه نمی توان برای ویرایش آن ها اقدام نمود، از این رو در هنگام تهیه این بلیط ها دقت کنید که تمامی اطلاعات درخواست شده را به طور صحیح وارد نمایید.

·        ابن بلیط ها فاقد قابلیت انتقال به غیر یا تغییر تاریخ پرواز هستند و فقط بلیط برای شخصی که به نام او صادر شده است در تاریخ معین قابل استفاده خواهد بود.

·        تمامی مسیرهای پروازی دارای بلیط چارتر نیستند و بیشتر مسیرهای پرتردد علاوه بر بلیط سیستمی بلیط چارتری دارند، از این رو نمی توان در کلیه مسیرها از این بلیط ها استفاده نمود. البته امروزه با افزایش شرکت های چارتر کننده ایرلاین ها بلیط های بیشتری را برای مسیرهای مختلف به چارتر کننده ها می فروشند و روز به روز بر تعداد این مسیرهای هوایی مجهز به بلیط چارتری افزوده می شود.

·        قیمت بلیط های چارتری به شدت نوسان دارند و دارای قیمت ثابتی نیستند و در مناسبت های خاص سال و تعطیلات که میزان تقاضا بالا می رود و مسافرت ها بیشتر می شود قیمت این بلیط ها نیز خیلی بالا می رود از این رو شانس خرید بلیط چارتری ارزان قیمت در چنین مواقعی به شدت کاهش می یابد. اگر در ایام خاص سال قصد سفر با هواپیما و خرید بلیط چارتر دارید بهتر است ابتدا قیمت بلیط های سیستمی را بررسی نمایید که با خرید بلیط چارتر هزینه بیشتری را پرداخت ننمایید.


10 مشکل خرید بلیط چارتر

·        بلیط های چارتری دارای قوانین و مقررات سختی هستند که قابلیت تغییر ندارند از این رو فقط زمانی از این بلیط ها استفاده نمایید که از برنامه سفر خود مطمئن هستند و اطمینان داشته باشید که هیچگونه شرایطی سفر شما را کنسل نخواهد کرد تا دچار ضرر و زیان نشوید.

·        بلیط های چارتری تنها در صورتی مناسب هستند و ارزان تر محسوب می شوند که شما بتوانید بلیط های لحظه آخری آن ها را خریداری نمایید در غیر اینصورت تفاوت چندانی با بلیط های سیستمی ندارند.

·        بلیط های لحظه اخری بلیط هایی هستند که چارتر کننده نتوانسته است تا روز پرواز آن ها را به فروش برساند از این رو به منظور جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر این بلیط ها را با قیمت خیلی پایینی عرضه می کند.

·        از مسیرهای پرتردد که بلیط های چارتری معمولا برای آن مسیر یافت می شود می توان به مسیرهای تهران، مشهد، کیش، اصفهان، بندرعباس اشاره نمود از این رو اگر قصد تهیه بلیط هواپیما یزد را دارید بهتر است به فکر تهیه بلیط سیستمی باشید زیرا بلیط های چارتری محدودی برای این مسیر وجود دارد.

بلیط های چارتری را می توان همانند بلیط های سیستمی به صورت حضوری و مراجعه به آژانس های مسافرتی و یا به صورت آنلاین از طریق وب سایت های ارائه دهنده بلیط خریداری نمود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار