کد خبر: ۲۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 30
سامسونگ جزو نخستین سازندگانی بود که سنسور اثر انگشت را به گوشی‌های هوشمند خود اضافه کرد. با این حال این کمپانی در ادغام این سنسور با نمایشگر جزو پیشتازان نبود و با اندکی تاخیر شاهد جایگزین شدن این سنسورها با سنسورهای خازنی قدیمی بودیم.
به گزارش آی تابناک : بخشی از این تاخیر سامسونگ را می‌توان به علت توسعه و تحقیق روی سنسورهای اولتراسونیک دانست. در واقع سامسونگ و کوالکام تا حد ممکن زمان صرف توسعه این سنسورها کردند و سپس به کارگیری آن‌ها در گوشی‌های هوشمند را آغاز کردند.

با این حال اوضاع برای سامسونگ و کوالکام چندان خوب پیش نرفت و اخبار متعددی از نواقص این سنسور، از امکان فریب گرفته تا قابل رویت بودن آن در برخی از دستگاه‌ها، با سرعت در سطح اینترنت پخش شد. این مسئله به حدی گسرده و جدی بود که ممکن است سامسونگ را به دست کشیدن از توسعه سنسورهای اولتراسونیک و کوچ به سنسورهای اپتیکال مورد استفاده در سایر گوشی‌های هوشمند مجبور کند.

چندی پیش بود که شاهد انتشار اخباری مبنی بر آنلاک‌شدن گلکسی اس 10 پلاس یکی از کاربران پس نصب محافظ نمایشگر منعطف (ژله‌ای) بودیم. بسیار از محافظ‌های نمایشگر، فرایند تشخیص اثر انگشت را به کلی مختل می‌کنند. با این حال، دسته‌ای دیگر به فریب دادن آن‌ها در طول زمان کمک می‌کنند.

ظاهراً پس از چند هفته استفاده از این محافظ نمایشگر، فرورفتگی‌های محل سنسور اثر انگشت روی محافظ نمایشگر عمیق و عمیق‌تر شده و به حدی رسیده که دستگاه آن را به عنوان اثر انگشت کاربر تشخیص می‌دهد. بنابراین الگوی به جا مانده از اثر انگشت مالک روی محافظ نمایشگر سبب شده هرکاربر دیگری بدون زحمت قادر به بازکردن دستگاه باشد.

Jong-wook، تحلیلگر مسائل امنیتی سامسونگ، از احتمال صرف نظر کردن سامسونگ از توسعه سنسورهای اولتراسونیک خبر می‌دهد. مسئولین سامسونگ حتی پس از عرضه بروزرسانی‌های لازم برای برطرف کردن این مشکل، همچنان جزئیات خاصی را در این باره ارائه نکرده و نمی‌کنند.

gs10ifixit-sensor-640x354.jpg

پیش از این در بررسی گلکسی اس 10 پلاس هم به مسئله کندتر بودن سنسورهای اولتراسونیک پرچمداران سامسونگ در مقایسه با نمونه‌های اپتیکال اشاره کرده بودیم. سامسونگ در راستای جبران این کندی، اقدام به اضافه کردن الگوریتمی نرم‌افزاری به پرچمداران خود کرده بود که به مرور زمان با کاهش دقت و حساسیت دستگاه به هنگام اسکن انگشت، سرعت بازگشایی دستگاه را افزایش می‌داد. آن‌طور که پیداست سامسونگ به منظور حل مشکلاتی که اخیراً به وجود آمده این الگوریتم را غیرفعال کرده است.

اما از نظر این تحلیلگر احتمال کوچ به سنسورهای اثر انگشت اپتیکال، تنها گزینه روی میز نیست و سامسونگ ممکن است همانند گوگل و اپل به کلی از به کارگیری سنسور اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند خود دست بکشد. با این حال از آنجایی که اکثر شرکت‌های تولیدکننده سنسورهای اثر انگشت اپتیکال کره‌ای هستند، استفاده از این سنسورها توسط سامسونگ مقرون‌به‌صرفه‌تر و منطقی‌تر به نظر می‌رسد.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار