کد خبر: ۲۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 28
یک نوجوان مسلمان مدعی شده حساب کاربری او در شبکه اجتماعی تیک تاک پس از انتقاد از سیاست های دولت چین در قبال مسلمانان این کشور، معلق شده است.
به گزارش آی تابناک : «فیروزه عزیز» (Feroza Aziz)، نوجوان 17 ساله اهل ایالت نیوجرسی آمریکا ویدیویی در تیک تاک می گذارد و در آن با اشاره به کمپ های کار اجباری، در مورد نحوه شکنجه، آزار و اذیت و قتل مسلمانان چین صحبت می کند.

به گفته عزیز، دولت چین زندانیان این اردوگاه ها را به خوردن گوشت خوک و نوشیدن مشروبات الکلی و تغییر دین وادار می کند و در صورتی که آنها از این کار سرباز زنند، به قتل خواهند رسید. وی دو ویدیوی دیگر با چنین مضامینی در تیک تاک منتشر می کند تا اینکه حساب کاربری او معلق می شود.

پست های این نوجوان خشم بسیاری از کاربران اینترنت را برانگیخته و موجب سردرگمی هم شده است؛ چون حساب کاربری او و ویدیوهایش از تیک تاک حذف نشده اند. شبکه اجتماعی تیک تاک به فاصله کوتاهی یک بیانیه منتشر کرد و اعلام کرد که این شبکه پروفایل دیگری از این نوجوان را به خاطر مسخره کردن اسامه بن لادن پاک کرده است.

مالک تیک تاک (TikTok)، کمپانی چینی ByteDance است. منتقدان مدعی شده اند این شبکه محتواها را با دستور دولت چین سانسور می کند. مدیران این شبکه اما ادعا می کنند محتواهای سیاسی را حذف نکرده اند ولی اسناد منتشر شده توسط گاردین خلاف این ادعاها را نشان می دهند.

این خبر به فاصله کوتاهی پس از فاش شدن اسناد محرمانه دولت چین از نحوه سرکوب مسلمانان اویغور در کمپ های شهر شین‌جیانگ منتشر می شود. در زندان های این شهر بیش از یک میلیون مسلمان چینی بدون ارتکاب جرم زندانی هستند.

طبق اسناد لو رفته، دولت چین مسلمانان این کشور را وادار به «دگرگونی ایدئولوژیک» می کند و آنها را پس از جدا کردن از خانواده هایشان، در چندین لایه امنیتی زندانی می کند و تمام جنبه های زندگی روزمره آنها را تحت نظر می گیرد.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار